Propadla pogajanja

TikTok brez glasbe izvajalcev glasbene založbe Universal

A.S./STA
2. 2. 2024, 19.13
Posodobljeno: 2. 2. 2024, 19.51
Deli članek:

Po propadu pogajanj o avtorskih nadomestilih med glasbeno založbo Universal Music Group in spletnim družbenim omrežjem za deljenje videoposnetkov TikTok na slednjem ni več mogoče slišati glasbe, za katere ima licenco omenjena glasbena založba.

Profimedia
Zaradi propadlih pogajanj na TikToku ne bo več moč slišati izvajalcev pod okriljem založbe Universal

Vsa posneta glasba, za katero ima licenco Universal Music Group, je namreč od četrtka odstranjena iz glasbene knjižnice TikToka. Utišani so bili tudi vsi videoposnetki, ki vsebujejo glasbo, za katero ima Universal Music Group licenco, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Pogodba med Universal Music Group in TikTok se je iztekla 31. januarja. Potem ko so pogovori o obnovitvi pogodbe propadli, je Universal Music Group že v torek obtožil TikTok, da "poskuša graditi posel na podlagi glasbe, ne da bi za to plačal pošteno ceno za glasbo". Med vprašanji, ki so bila izpostavljena v pogajanjih, so bila primerna nadomestila za umetnike in tekstopisce, spletna varnost za uporabnike in zaščita umetnikov pred umetno inteligenco, so dodali v podjetju. TikTok pa je v izjavi sporočil, da je "žalostno in razočaranja vredno, da je Universal Music Group svoj lastni pohlep postavil nad interese svojih umetnikov".

Seznam glasbenih izvajalcev pri Universal Music Group je ogromen in med drugim vključuje tudi Taylor Swift, Weeknda, The Beatles, Kendricka Lamarja, U2 in Boba Dylana. Kljub veliki bazi uporabnikov pa TikTok predstavlja le približno odstotek celotnega prihodka Universal Music Group, so še sporočili iz založbe, kjer so opozoril še na druge težave v povezavi s TikTokom; velike količine posnetkov, ustvarjenih z umetno inteligenco ter pomanjkanje prizadevanj za obravnavanje kršitev, ki so povezane z glasbo dejanskih izvajalcev.

TikTok, ki je v lasti kitajskega podjetja ByteDance, je ena najbolj priljubljenih platform družbenih medijev na svetu z več kot milijardo uporabnikov. Velja za glavno vstopno točka za nastajajoče umetnike, glasbene založbe pa ga uporabljajo kot promocijsko orodje.