Daljša pot

Ladijski tovorni promet preusmerjajo proč od Rdečega morja

M.G.
6. 1. 2024, 14.44
Posodobljeno: 6. 1. 2024, 14.53
Deli članek:

Zaradi težav s hutijevskimi skrajneži v Jemnu, ki napadajo ladje, se pošiljatelji odmikajo od najkrajše poti iz Azije v Evropo.

Profimedia
Maerskova kontejnerska ladja v pristanišču.

Danski Maersk, ki nadzoruje približno šestino svetovne kontejnerske trgovine, bo v bližnji prihodnosti preusmeril vsa svoja plovila okoli Rta dobrega upanja, potem ko so eno njegovih ladij med prečkanjem ožine Bab el Mandeb (povezuje Rdeče morje z Adenskim zalivom) napadli hutijevci, ki pa so jih kasneje pregnali helikopterji iz ameriških rušilcev.

Tudi drugi ladijski prevozniki razmišljajo podobno, saj je najkrajša pot iz Azije v Evropo, preko Sueškega prekopa, trenutno prenevarna, saj so hutijevski skrajneži, ki jih podpira Iran, v Jemnu okrepili napade na plovila, da bi pokazali svojo podporo Hamasu, ki se bori proti Izraelu v Gazi.  Od 18. novembra je bilo teh napadov po navedbah ameriških pomorskih sil na Bližnjem vzhodu 25.

Pot okoli Afrike namesto skozi Sueški prekop, lahko podaljša čas potovanja za približno 10 dni in zahteva več goriva in časa posadke, kar poveča stroške pošiljanja. Nadomestno pot so uporabljali sicer že lani, a so jo zaradi izboljšanja razmer opustili, sedaj pa kaže, da je tveganje zopet preveliko. ZDA so zato decembra ustanovile večnacionalno pomorsko koalicijo za zaščito ladijskega prometa, a kljub temu številna ladjarska podjetja še vedno preusmerjajo svoje ladje okoli Afrike. Tudi Indija zagotavlja vojaško spremstvo za indijske zabojniške ladje okoli Rdečega morja, kar seveda drastično povečuje stroške prevoza. Prevozniki zato svarijo, da bo prihajalo do dolgotrajnih motenj dostave in dobave blaga, od oblačil do avtomobilov, pa tudi stroški prevoza bodo občutno višji.

Maps for News
Prikaz koliko daljša je pot iz Singapurja v Rotterdam, če ladja ne potuje mimo Sueškega prekopa.