Uničujoči eksploziji sta v torek v Bejrutu povzročili razdejanje in terjali najmanj 137 smrtnih žrtev ter prek 5000 ranjenih.
Komaj verjetna malomarnost oblasti je prinesla katastrofo mestu, ki mu je do nedavnega laskal vzdevek Pariz bližnjega vzhoda. Toda Bejrut, tako kot Libanon, je imel že vrsto ogromno problemov, tako političnih kot gospodarskih, ki jih niso reševali. Šest let skladiščenja 2750 ton amonijevega nitrata v pristanišču je najočitnejši odraz tega.
Politična elita se od lanske jeseni sooča s protestniki, ki zahtevajo njen odhod, češ da so njeni predstavniki nesposobni in skorumpirani, ter reforme.
Od tujih državnikov je prvi Bejrut danes obiskal francoski predsednik Macron. Med hojo po ruševinah mesta je gotovo slišal, kako ljudje vzklikajo "teroristično vodstvo", "revolucija" in "ljudje hočejo konec režima". "Pomagajte nam, vi ste naše edino upanje," pa mu je dejal eden od prebivalcev, ki je dodal: "Prosim, ne dajajte več denarja naši koruptivni vladi.« Macron jim je obljubil, da pomoč ne bo šla v »roke koruptivnih politikov" in kot voditelj nekdanje kolonialne sile v Libanonu dejal, da bo odgovorne pozval k spremembam sistema, končanju delitev Libanona in boju proti korupciji. "Če te reforme ne bodo izvedene, se bo Libanon še naprej pogrezal," je dejal Macron po srečanju z libanonskimi politiki.
"Potrebna je mednarodna, odprta in transparentna preiskava, da stvari ne bi ostale skrite in da ne bi bilo dvomov," pa je ob koncu obiska sklenil Macron.
Iskanje odgovornih za smrtonosno malomarnost
Libanonska vlada je danes ustanovila poseben "preiskovalni odbor", ki mora v štirih dneh ugotoviti odgovornost za smrtonosno eksplozijo, je danes naznanil zunanji minister Charbel Wehbe in dodal, da bo sledila sodna odločitev. "Odgovorne za ta grozljiv zločin bo kaznoval odbor sodnikov," je dodal.
Libanonske oblasti so amonijev nitrat, ki naj bi sprožil eksplozijo, novembra 2013 zasegle s tovorne ladje v lasti ruskega državljana. Ladja je pod zastavo Moldavije vplula v Bejrut zaradi tehničnih težav, vendar ni nihče prevzel odgovornosti za odpravo napake in ruski lastnik je ladjo naposled zapustil. Oblasti so kasneje nevaren tovor pretovorile v skladišče in ga pustile tam, je poročala STA.