Po podatkih Strategy Analytics je prodaja pametnih telefonov med aprilom in junijem globalno upadla za 2,6 odstotka na 341 milijonov enot. Po več četrtletjih padcev so se sicer pokazali znaki stabilizacije, so ugotavljali raziskovalci.
Južnokorejski Samsung je svoj tržni delež povečal na 22 odstotkov, potem ko je prodal za sedem odstotkov več telefonov kot pred letom dni. S tem je ostal pred Huaweijem, ki mu je pripadel 17-odstotni, ter Applom, ki si je prislužil 11-odstotni delež trga.
"Huawei je vse presenetil in svoje globalne dobave telefonov na letni ravni povečal za osem odstotkov," je številke komentiral izvršni direktor Strategy Analytics Neil Mawston. Huawei je rast zabeležil na domačem trgu, medtem ko se je boril z regulatornimi negotovostmi v drugih pomembnih regijah, je dodal.
Apple je medtem v četrtletju zabeležil za osem odstotkov manjšo prodajo svojih iphonov. Na Kitajskem se njegov položaj stabilizira, na drugih večjih trgih, kot sta Indija in Evropa, pa dragi iphohni še naprej predstavljajo izziv, navaja poročilo.
Podobne ugotovitve je podalo raziskovalno podjetje Counterpoint Research, ki je na top tri mesta po prodaji pametnih telefonov prav tako umestilo Samsung, Huawei in Apple. Analitik Tarum Pathak iz Counterpointa je sicer prepričan, da bo imela ameriška prepoved prodaje tehnologije Huaweiju negativne učinke šele v prihodnjih mesecih.
"Učinek prepovedi se v tem četrtletju še ni pretvoril v manjšo prodajo, kar pa ne bo ostalo nespremenjeno v prihodnje," je dejal Pathak. Napovedal je, da bo Huawei v prihodnjih mesecih agresivno nastopil predvsem na domačem trgu in tam zabeležil rast, kar pa ne bo dovolj za pokritje izpada na drugih trgih.
Obe raziskavi sta sicer na četrto in peto mesto uvrstili kitajska proizvajalca telefonov Xiaomi in Oppo. Po podatkih Counterpointa je skupni delež kitajskih družb Huawei, Oppo, Vivo, Xiaomi in Realme v drugem četrtletju dosegel 42 odstotkov, kar je največ doslej.