Vpadni kot

Okvara senzorjev na letalu, ki sploh ne bi smelo leteti: več kot 20-krat dvigovali nos

J.P.
28. 11. 2018, 11.13
Posodobljeno: 28. 11. 2018, 11.19
Deli članek:

Letalo boeing-737 MAX 8 je samo nekaj minut po vzletu v indonezijski prestolnici Džakarta nenadoma začelo izgubljati višino in padlo v morje. Umrlo je vseh 181 potnikov in osem članov posadke.

Profimedia
Nos letala je bilo potrebno poravnati ročno.

Dan pred nesrečo 29. oktobra je imelo letalo indonezijske letalske družbe Lion Air težave z inštrumenti v pilotski kabini, zdaj pa je znano, zakaj je strmoglavilo.

Profimedia
Deli strmoglavljenega letala

Boeing-737 MAX 8 velja za enega od najnovejših in najbolj naprednih komercialnih potniških letal na svetu.

Zgodilo se je že prej

Kot je zapisano v predhodnem poročilu indonezijskega Nacionalnega odbora za varnost v letalskem prometu (KNKT), je prišlo do okvare senzorjev, ki med letom merijo vpadni kot, torej kako je v zraku pozicioniran nos letala. Ti so v roku 10 minut nos letala na letu 610 avtomatsko navzdol potisnili kar 24-krat. Pilot je moral vsakič, ko se je to zgodilo, nos ročno poravnati. Nekaj podobnega se je letalu zgodilo tudi na predhodnem letu, le da je takrat posadka prej izklopila sistem.

Uradniki so zato zaključili, da letalo ni bilo primerno za letenje.

Profimedia
Deli strmoglavljenega letala

Predhodno poročilo temelji na podatkih, ki so jih preiskovalci pridobili iz snemalnika na krovu letala. Ker še vedno niso našli tistega iz kabine, potankosti strmoglavljenja ostajajo skrivnost, so poudarili.