Predor Karavanke

Avstrijci že gradijo drugo cev Karavank, v Sloveniji dela še stojijo

B.K./STA
20. 9. 2018, 10.00
Posodobljeno: 24. 9. 2018, 11.20
Deli članek:

Medtem ko bo na slovenski strani zaradi pritožbe neizbranih izvajalcev prišlo do zamude, pa so na avstrijski strani dela na drugi cevi predora Karavanke že stekla.

STA
Predor Karavanke.

Pričetek del so na avstrijski strani obeležili v torek s slavjem v Šentjakobu v Rožu, ki se ga je udeležilo tudi mnogo gostov iz Slovenije, med njimi predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic, ki je izrazil upanje, da zamuda na slovenski strani ne bo daljša od nekaj mesecev.

Avstrijski upravljalec avtocest Asfinag je sicer dela na avstrijski strani predora zaupal družbi Arge Swietelsky Tunnelbau. S pripravljalnimi deli je začel že leta 2015, razpis za izvajalca del pa je objavil hkrati z Darsom konec leta 2017. Izbrani izvajalec je delo začel takoj po torkovi slovesnosti.

Zapleti pri razpisu

Dars je konec julija za izvajalca del za izgradnjo druge cevi karavanškega predora izbral turško podjetje Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret, katerega ponudba v višini 89,3 milijona evrov brez DDV je bila bistveno cenejša od ostalih osmih ponudb. A postopek so zaustavili trije neizbrani izvajalci, ki so vložili revizijske zahtevke.

Do teh zahtevkov se mora zdaj najprej opredeliti Dars kot naročnik, zahtevki pa so trenutno v fazi sprejetja odločitve. Če bo kateri od pritožnikov po prejemu odgovora vztrajal pri zahtevku, bo Dars celotno dokumentacijo predložil v odločanje Državni revizijski komisiji za revizijo postopkov javnih naročil.

Usklajeni vse do pritožb

Iz Darsa so nam ob tem sporočili, da so bili vse do objave razpisov z avstrijsko stranjo v časovnici usklajeni. Načrte so jim prekrižale omenjene tri pritožbe, zaradi česar se gradnja na slovenski strani še ni pričela. Cilj Darsa "je že vseskozi, da bi izvajalec z gradnjo pričel še v letošnjem letu," poudarjajo na Darsu, a pravijo, da bo lahko do pravnomočnosti odločitve o pritožbah "še dokaj dolga pot."

Na vprašanje, ali bo Slovenija zaradi zamude pri gradnji nosila tudi finančne posledice, nam na Darsu niso odgovorili.

Drugo cev predora naj bi sicer predrli leta 2022, prva vozila naj bi po njej zapeljala spomladi 2024. Sledila bo sanacija obstoječe cevi, nemoteno pa naj bi promet po obeh ceveh stekel v začetku leta 2026.

Predor Karavanke je bil prometu predan 1. junija 1991. Dolg je 7,9 kilometra, od tega leži 4,4 kilometra na avstrijskem ozemlju, preostalih 3,4 kilometra pa na slovenskem.