V torek je največje indijsko podjetje sporočilo, da so na 90.000 razpisanih prostih delovnih mest dobili 23 milijonov prijav za delo.
Indijske železnice so osmi največji zaposlovalec na svetu. Zaposlenih imajo skoraj milijon in pol delavk in delavcev, pri zadnjem iskanju novih zaposlenih pa so odprli predvsem nižje kvalificirana delovna mesta kot so uradnik, prodajalec vozovnic, upravljalec tirov, prometni vajenec in železničar.
Masovno povpraševanje po razpisanih delovnih mestih je posledica pomanjkanja delovnih mest v zasebnem sektorju. Lanskoletni pretresi v indijskem gospodarstvu so namreč trdo pritisnili na indijska podjetja, kar je rezultiralo v najvišji brezposelnosti v zadnjih osmih letih.
V takšnih okoliščinah se zaposlitve v javnem sektorju kažejo kot najboljša opcija. Plače res niso visoke, a sta zagotovljeni stabilnost in varnost.
Železničar zasluži denimo 25.000 rupij mesečno, kar znese dobrih 300 evrov. Vsota res ni visoka, a je trenutno konkurenčna plačam v indijskem zasebnem sektorju. Poleg tega je v javnih podjetjih odpuščanj manj, zaposleni pa dobijo tudi druge ugodnosti kot sta denimo lažji dostop do izobraževanja za otroke in cenejše stanovanjske najemnine.
O tem pričajo tudi prijave na druga javna delovna mesta. Ko je v začetku leta južna zvezna država Tamil Nadu iskala nižje uradnike, stenografe in lokalne administratorje, so se na prosta delovna mesta prijavljale množice doktorjev znanosti, magistrov znanosti in univerzitetnih diplomirancev.