Priporočila, ki jih velja upoštevati ob spletnem nakupovanju.
1. Nikoli ne nakazujte denarja neposredno nekomu, ki ga ne poznate. V spletnih trgovinah plačujte z uporabo storitev kot je PayPal.
2. Če ponudba deluje predobro, je morda v ozadju ponaredek ali pa izdelek sploh ne obstaja.
3. Pri transakcijah vedno preverite, ali je v naslovni vrstici brskalnika prisotna ključavnica, ki nakazuje, da je spletno mesto varno.
4. Tudi 's' na koncu protokola 'http' v naslovni vrstici nakazuje, da gre za varno spletno mesto za izvedbo transakcije.
5. Preden izvedete finančno transkacijo preverite, če je omrežje (npr. WiFi), ki ga uporabljate, varno.
6.Poskrbite, da na svojih elektronskih napravah uporabljate posodobljeno varnostno programsko opremo, operacijski sistem in druge varnostne storitve.
Črni petek oziroma black friday je ameriški nakupovalni praznik, ki pa je v zadnjih letih vse bolj prisoten tudi v Sloveniji. Črni petek vsako leto sledi zahvalnemu dnevu, ki ga Američani praznujejo četrti četrtek v novembru.
Obisk priljubljenih prodajaln je sicer na ta dan, letos bo to 25. novembra, v zadnjih letih izjemno upadel. Vse več potrošnikov namreč kupuje prek spleta, poleg tega pa so nakupi aktualni že teden dni pred črnim petkom.
V tem letu naj bi bil po nekaterih predvidevanjih obisk v trgovskih centrih za 3,5 odstotka nižji glede na prejšnje leto, kažejo podatki ameriškega ministrstva za trgovino.
To naj bi se zgodilo zato, ker ljudje v zadnjih letih v trgovinah opravijo manj nakupov, kot so jih v prejšnjih letih. Na primer 102 milijona kupcev je obiskalo trgovine na lanski zahvalni dan, leta 2012 jih je obiskalo 147 milijonov. Ali to torej pomeni, da potrošniki na ta ameriški praznik manj kupujejo, da bi privarčevali denar za črni petek? Najbrž ne.
Prodaja naj bi se povečala
Po drugi strani naj bi se glede na pričakovanja prodaja letos povečala za okoli 10 odstotkov v primerjavi s prejšnjim letom, to je za 117 milijard dolarjev (okoli 110 milijard evrov).
Prav tako moramo omeniti še en nov trend, ki ga trgovci pričakujejo tudi letos, da bo večina Američanov nakupe opravila že dan pred črnim petkom.
»Vprašanje, ki bi si ga morali ob tem zastaviti, je, ali je črni petek mrtev?« je dejal eden od potrošnikov za Business Insider.