V upravi HAC-ONC (Hrvatske autoceste održavanje i naplata cestarine, d. o. o.) so opravili notranjo preiskavo, saj naj bi določeni zaposleni grobo kršili svoja pooblastila. Hrvaški mediji so namreč začeli poročati, da naj bi delavci zanalašč zaprli most Krk in tako povzročili večkilometrske zastoje. Nato naj bi določenim hrvaškim prevoznikom vozil prehod vendarle omogočili in turisti so morali plačati tudi do 150 evrov za prevoz svojega vozila čez most.
Preiskava
»Začeli smo preiskavo, s katero želimo preveriti vse podrobnosti o primerih in potrditi ali ovreči, da je prišlo do kakršnihkoli nepravilnosti,« je za medije dejal predsednik uprave HAC-ONC Boris Huzjan. Preiskavo je zahteval tudi minister za promet Oleg Butković. »Če se bo izkazalo, da je prišlo do nepravilnosti, ne bo opravičevanja,« je povedal še minister.
Ozadje
Predsednik uprave HAC-ONC Boris Huzjan: "Začeli smo preiskavo, s katero želimo preveriti vse podrobnosti o primerih in potrditi ali ovreči, da je prišlo do kakršnihkoli nepravilnosti."
Do škandala naj bi prišlo v nedeljo, ko je bil most Krk zaprt za prvo kategorijo vozil od devete ure zjutraj do pol šestih popoldne. Pred mostom je zaradi zaprtja nastala večkilometrska kolona. V koloni je bilo tudi ogromno vozil s prikolicami, motorji in kolesi. Takrat naj bi na svoj račun prišle različne prevozne službe in lastniki kombijev. Te so delavci namreč spustili čez most. Za prevoz prikolice so zahtevali 150 evrov, za prevoz motorja 50 evrov in za prevoz kolesa 20 evrov. Mnogim turistom je zaradi tega prekipelo in so vse skupaj označili za čisti rop.
Pravilnik
Vendar vse skupaj ni bilo čisto proti pravilom. Po pravilniku, ki velja še iz 80. let prejšnjega stoletja, namreč avtomobili s prikolico v primeru burje ne smejo prečkati mostu. Če pa prikolico naložite na avtovleko, lahko z njo prečkate most. Po pravilniku namreč v prvo kategorijo spadajo nadstropni avtobusi, osebna vozila z bivalno prikolico in motorna vozila z dvema osema z višino do 190 centimetrov. Most sicer upravlja podjetje Autocesta Rijeka–Zagreb, a odločitev o tem, ali bo most zaprt ali ne, sprejme vodja tehnične enote, ki spada pod HAC-ONC. Kriterijev za zaprtje mostu je več, v glavnem pa se osredotočajo na moč in smer vetra.
Prevažajo lahko karkoli
Vodja tehnične službe Boris Pavković je zatrdil, da z njihove strani ni bilo popolnoma nič narobe. »Kar zadeva vlečne službe, one spadajo pod drug sektor, ki nima popolnoma nič opraviti z nami,« se je branil Pavković. »Če ni prepovedi za kamione, potem lahko po mostu prevažajo karkoli želijo, dokler je tovor varno pritrjen. Lahko vozijo krompir, ribe ali prikolice. Ni enako, ali je bivalna prikolica dobro pritrjena na tovornjaku ali je na kolesih za vozilom,« je še poudaril Pavković. Povedal je še, da je bila na mostu tudi policija, ki je pregledovala, ali je tovor dobro zavarovan. Tako v bistvu prevozniki pravzaprav niso kršili zakonov, čeprav mnogi hrvaški mediji poročajo, da je večina delovala brez ustreznih dovoljenj. Se pravi na črno. In mediji še poudarjajo, da niti davčne službe niti policisti glede tega ne naredijo popolnoma ničesar.