Dobrindt je po poročanju nemške tiskovne agencije dpa dejal, da je preiskovalna komisija, ki jo je po izbruhu škandala imenoval ta teden, po prvih pogovorih na sedežu Volkswagna v Wolfsburgu izvedela, da je nemški velikan vgrajeno tehnologijo na tak način zlorabljal tudi v Evropi.
Obseg afere v Evropi za zdaj še ni natančno znan, zadeva pa naj bi se razjasnila v naslednjih dneh. Oblasti bodo po Dobrindtovih besedah v prihodnjih dneh tesno sodelovale s Volkswagnom, da bi natančno opredelili, za katera vozila gre. Minister je za zdaj povedal le, da gre za tista z 1,6- in dvolitrskim dizelskim motorjem.
Prisotnost vozil s sporno tehnologijo v Evropi sicer ni nepričakovana. Volkswagen je namreč že sporočil, da je tovrstnih vozil po svetu okoli 11 milijonov.
Pod lupo so se v okviru podjetij iz skupine Volkswagen medtem že znašla tudi Audijeva vozila modelov A1, A3, A4 in A6. Preiskava naj bi pokazala, za katera vozila teh modelov natančno gre.
Prirejene programske opreme nimajo le Volkswagnovi in Audijevi modeli z dizelskim pogonom, ampak očitno tudi Seatovi. Po poročanju španskega dnevnika El Pais, ki ga povzema francoska tiskovna agencija AFP, naj bi imelo podobno sporno programsko opremo vgrajeno čez 500.000 Seatovih avtomobilov, proizvedenih v Španiji. Seat je sicer prav tako del skupine Volkswagen, kjer pod velikim pritiskom že pripravljajo seznam vseh spornih vozil.
Afera, ki je medtem že odnesla prvega moža Volkswagna Martina Winterkorna, pa se bo v ZDA očitno kmalu že preselila tudi na sodišča. Po poročanju dpa nekatere odvetniške pisarne že pripravljajo in vlagajo skupinske tožbe lastnikov volkswagnov, ki se zaradi dejanj nemškega velikana počutijo izigrane.
V ZDA naj bi jih bilo v pripravi že 37, dve pa še v Kanadi. Kot kazniva dejanja se najpogosteje omenjajo prevara in kršitev pogodbenih obveznosti. "Ne samo, da niso dobili tistega, kar so plačali, ampak so ti avtomobili dejansko tudi škodljivi za okolje," je pojasnil odvetnik Steve Berman iz Seattla, ki je povedal, da dobiva na tisoče poizvedb.
O kazenskem postopku proti Volkswagnu med drugim razmišlja ameriško ministrstvo za pravosodje, o pravnih postopkih pa razmišljajo tudi nekatere zvezne države.
Za zdaj gre šele za vložene tožbe, ki se jim bodo zdaj lahko pridružili različni tožniki. Na koncu bodo sodišča odločala, če tožbe sprejmejo. Natančen obseg škode tako še ni mogoče doreči, a že na začetku se je omenjalo številko vsaj 18 milijard dolarjev (okoli 16 milijard evrov). Volkswagen je za namene odškodnin in drugih stroškov za zdaj rezerviral 6,5 milijarde evrov, kar bo negativno vplivalo na njegove poslovne izide.
Ob tem so v Wolfsburgu najeli odvetniško pisarno Kirkland & Ellis, ki je pred leti reševal naftnega velikana BP po velikanskem razlitju nafte na ploščadi Deepwater Horizon v Mehiškem zalivu.