Svet

Koliko bo treba plačati za vožnjo po nemških avtocestah?

G.G./STA
31. 10. 2014, 18.59
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Nemška vlada je pripravila predlog, po katerem bodo morali tuji vozniki od leta 2016 dalje za uporabo nemških avtocest plačati do 130 evrov na leto. Načrt, s katerim želi Berlin pomagati financirati vzdrževanje transportne infrastrukture, utegne v Bruslju zaradi diskriminacije naleteti na hud odpor in zato pristati v pravnem postopku.

Reuters

Nemški prometni minister Alexander Dobrindt je po mesecih vroče razprave med Krščansko demokratsko unijo (CDU) kanclerke Angele Merkel in njeno bavarsko sestrsko Krščansko socialno unijo (CSU) v četrtek predstavil načrt, po katerem bi Nemčija uvedla pristojbino za uporabo avtocest in državnih cest, ki pa bi jo dejansko občutili le tujci, ki uporabljajo avtoceste.

Nemški lastniki vozil bodo namreč po načrtu hkrati z uvedbo cestnin tako za avtoceste kot za državne ceste plačevali nižji obstoječi davek na motorna vozila, piše bruseljski spletni bilten EurActiv. Tujci bodo morali medtem pristojbine plačevati le za uporabo avtocest.

Dobrindt verjame, da ta ukrep ni diskriminatoren in bo zdržal morebitno presojo na sodišču. "Infrastrukturna pristojbina je razumna, poštena in pravična," je zatrdil.

Tuji vozniki bi morali cestnino po predlogu nemške vlade začeti plačevati leta 2016, poravnali pa bi jo prek spleta z vpisom registrske številke ali na bencinskih postajah.

Višina pristojbine bo glede na načrt odvisna od zmogljivosti vozila in njegove okoljske ustreznosti, pri čemer bi najvišja znašala 130 evrov letno. Za desetdnevno uporabo avtocest bi bilo treba odšteti 10 evrov, za dvomesečno uporabo pa 22 evrov.

Nemški prometni minister predvideva, da bi na leto nanesli 3,7 milijarde evrov, od tega okoli tri milijarde evrov s strani domačih voznikov. Uvedba novega sistema naj bi Nemčijo stala skoraj 200 milijonov evrov. Neto bi bil torej učinek lahko na začetku zgolj 500 milijonov evrov. Evropska komisija je medtem Nemčijo že opozorila, da pri spreminjanju sistema cestnin ne sme diskriminirati tujcev.

Nemčija razpolaga s 13.000 kilometri avtocest, njihovo uporabo pa morajo zdaj plačevati le tovorna vozila. V CSU, iz katere izhaja tudi Dobrindt, so prepričani, da je ta ureditev neustrezna. Tujci namreč trenutno po nemških avtocestah vozijo brezplačno, medtem ko morajo Nemci za uporabo avtocest v državah, kot so Avstrija, Francija in Švica, plačevati.