Če bodo inšpektorji ugotovili, da njihove tovarne niso varne, bodo podjetja nato prevzela odgovornost za nujno potrebna popravila in obnovo. Ta zaveza je pravno zavezujoča in je del širšega dogovora, ki so ga danes sklenili sindikati na eni ter zahodna trgovska podjetja na drugi strani. Pogajanja so sicer stekla v luči aprilskega zrušenja ene od številnih zgradb v Daki, kjer izdelujejo oblačila za tuje multinacionalke, v katerem je umrlo kar 1129 ljudi.
"Osnovne inšpekcije v vsaki tovarni bodo zaključene najkasneje v devetih mesecih. Kjer se bo izkazalo za potrebno, bodo nato sprejeti načrti obnove in popravil," je po zaključku dela sporočil odbor, ki je usmerjal pogajanja.
Do sredine julija morajo trgovska podjetja sedaj posredovati informacije o tovarnah, v katerih izdelujejo oblačila zanje. Sedež organa, ki bo nato nadzoroval izvajanje potrebnih popravil, bo na Nizozemskem, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
K sporazumu so pristopili vodilni evropski trgovci z oblačili - med njimi H&M, ki je največji kupec oblačil v Bangladešu, Primark, Inditex, lastniki Zare, Benettona in številnih drugih trgovskih znamk. Velikih ameriških trgovcev, na primer Walmarta in Gapa, po drugi strani ni zraven. Ti so se raje odločili za lastne inšpekcije, piše AFP.
Kot še dodaja AFP, je neka lokalna študija nedavno pokazala, da bi lahko stroški nujnih popravil in obnove poslopij, ki so del ogromne tekstilne industrije v Bangladešu, znašali kar tri milijarde dolarjev.
Zahodna podjetja pristala na inšpekcije tovarn v Bangladešu
Sedemdeset velikih trgovcev z oblačili - večinoma evropskih, ne pa tudi ameriških - se je zavezalo, da bo svoje tovarne v Bangladešu v prihodnjih devetih mesecih odprlo za varnostne inšpekcije.