Kitajska korporacija letalske industrije (AVIC), ki izdeluje tako vojaška kot civilna letala, je na razstavi predstavila brezpilotno letalo yi long in nov rod nevidnega lovca J-31, ki ga je Kitajska javnosti predstavila šele nedavno.
AVIC je na preteklih razstavah predstavljal samo devetmetrski model brezpilotnega letala, ki lahko nosi dve raketi.
Kitajski dron spominja na ameriškega predatorja, ki ga uporablja ameriškega vojska, a je verjetno precej cenejši, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Po poročanju hongkonških medijev naj bi kitajsko brezpilotno letalo stalo okoli milijon dolarjev, medtem ko je cena ameriškega predatorja vsaj štirikrat višja.
##IMAGE-16756##Letalska razstava poteka hkrati s kongresom kitajske komunistične partije, na katerem se je predsednik države Hu Jintao zavzel za okrepitev vojaških tehnoloških zmogljivosti, pri čemer je poudaril, da je najpomembnejša naloga kitajske vojske "v času informacijske dobe zmagati v lokalni vojni".
Na razstavi so tudi objavili, da bo kitajska letalska industrija v prihodnjih 20 letih potrebovala 4960 komercialnih letal v vrednosti 563 milijard dolarjev. Od tega bo potrebovala 4273 velikih potniških letal, ocenjuje kitajska korporacija za komercialno letalstvo (COMAC).
Njene ocene so nekoliko nižje od napovedi ameriškega letalskega proizvajalca Boeinga, ki je predvidel, da bo Kitajska do leta 2031 potrebovala 5260 komercialnih letal, tako velikih kot majhnih.
Skupaj z gospodarsko rastjo v zadnjih desetletjih se je na Kitajskem skokovito povečeval tudi letalski promet. Kitajske letalske družbe so lani v notranjem prometu prepeljale 292 milijonov potnikov, kar je 9,2 odstotka več kot leta 2010.
COMAC sicer tudi sam razvija dve potniški letali, ki naj bi mešali štrene vodilnima proizvajalcema letal Boeingu in Airbusu. Družba je sporočila, da je na sejmu prejela 50 naročil za srednje veliko letalo C919, tako da jih ima zdaj skupaj že 380. Comac načrtuje, da bo prvi polet z letalom, ki bo imelo do 168 sedežev in največji doseg 5555 kilometrov, izvedlo leta 2014, na tržišče pa naj bi prišlo leta 2016, poroča AFP.