Da prezgodnja specializacija oz. usmerjenost v športu kasneje ne prinese najboljših rezultatov, tako iz fiziološkega, kot tudi iz psihološkega vidika, kažejo pogostejše poškodbe, ker telo in mišična tkiva niso integrirano razvita, več je duševnih stisk, anksioznosti, depresij, prezgodnjega izgorevanja, težav s samopodobo in samozavestjo in podobno, je za STA pojasnil Kristovič z Univerze Alma Mater Europaea.
Po njegovem mnenju otrok zelo dobro zazna, če so starši izrazito naklonjeni neki dejavnosti. Tudi takrat, če starši tega ne verbalizirajo in izpostavljajo posebej. "Starši rečejo, da ga niso silili, da bi pri petih letih hodil na treninge nogometa. Ob tem pa se izkaže, da je oče nogometni veteran in strasten navijač Barcelone," je ponazoril.
Otrok na nezavedni ravni ugotovi, da ob žogi prejme vso očetovo naklonjenost in pozornost. V otrokovi naravi je, da skuša ugoditi svojim staršem. Ti psihološki pritiski so včasih po njegovem mnenju zelo veliki. Bistveno se vedno dogaja na nezavedni ravni, zato je to po njegovih besedah zelo spolzko področje. Podobno je pri glasbi in drugih dejavnostih. Pogosto pozabljamo, kaj vse otroci zamudijo zaradi takšnih ali drugačnih ambicioznosti, je opozoril Kristovič.
Pustimo otrokom, da so čim dlje otroci, da se prosto igrajo in kar je izredno pomembno, da so v tem zgodnjem obdobju popoldan doma, da se umirijo ter da so sami kreatorji svojega prostega časa, svetuje staršem. Ob tem je omenil Nizozemsko, kjer otroci do 12. leta rečejo, da se igrajo nogomet, po 12. letu pa igrajo nogomet. "Pustimo otrokom, da so res lahko otroci," je pozval.
Od 3. razreda osnovne šole naj si najdejo nekaj, kar jih veseli
Kristovič meni, da je za otroke dobro in koristno, da si najdejo nekaj, kar jih veseli in zanima nekje od 3. razreda osnovne šole naprej. Ali je to šport ali katera druga dejavnost. "Pomembno je, da starši otroku pustijo, da sami izberejo dejavnosti in da jih pri tem ne usmerjajo. Prav tako je pomembno, da otrok vztraja do konca leta pri tem, kar si je izbral," je poudaril Kristovič. Ob tem je dodal, da tudi šole velikokrat ponujajo zelo kakovostne prostočasne dejavnosti.
Priznani strokovnjak, ki deluje v izobraževanju, kurativi in preventivi v obliki predavanj, seminarjev in svetovanj, meni, da je novo šolsko leto vedno priložnost za nove sklepe in nove začetke. Eden izmed njih bi lahko bil, da po 19. uri vsi družinski člani odložijo zaslone na posebno mesto in imajo čas zgolj in samo drug za drugega. Za ljubeče in čuteče odnose si je treba vzeti čas, je prepričan. "Novo šolsko leto naj starši vzamejo čim bolj sproščeno in normalno, ker ga bodo potem tako vzeli tudi otroci," je bil jasen.
Ob tem je še izpostavil, da naj starši dajo otrokom tudi vedeti, da je šola njihova glavna obveznost in odgovornost. Svojim študentom na uvodnem dnevu vedno reče, da je treba začeti takoj, prvi dan. "Predvsem pa naj starši tekom šolanja nimajo pred očmi samo ocen in točk, ampak predvsem v kakšno osebnost se njihov otrok razvija," je še dodal Kristovič, ki sicer že več let po vsej Sloveniji predava za različne ciljne skupine s področja vzgoje.
Da je treba otrokom dati mir in ne pretiravati s številnimi prostočasnimi aktivnostmi, se strinja tudi predsednica Združenja ravnateljev in pomočnikov ravnateljev Slovenije Mojca Mihelič. "Tudi v osnovnih šolah staršem svetujemo, da naj otrok izbere najmanj eno in največ dve interesni dejavnosti, pri čemer so štete tudi tiste v prostem popoldanskem času," je pojasnila za STA. Popolnoma odsvetujejo resne treninge že v osnovni šoli, ker so ozko usmerjeni športi po njenih navedbah vedno problematični pri otrocih, ki se še razvijajo.