Prizori, ki jih je težko pozabiti

Nejc Petrinčič je pri svojem delu že večkrat strmel v oči polne groze

S.R.
18. 7. 2024, 07.22
Posodobljeno: 18. 7. 2024, 07.22
Deli članek:

Novinarka revija Jana je spregovorila z zdravstvenim reševalcem in inštruktorjem prve pomoči Nejcem Petrinčičem.

Blaž Klasič
Nejc Petrinčič je reševalec zadnjih 12 let, pred tem je bil zaposlen v urgentnem kirurškem bloku UKC Ljubljana, kjer sprejemajo najhujše poškodbe s širšega območja Ljubljane

Eno od bolj lahkomiselnih dejanj, ki se jih sopotniki v vozilih poslužujejo v poletnih mesecih, ko so vožnje proti svoji izbrani počitniški nastanitvi dolge in vroče, je zagotovo ta, da noge iztegujejo na armaturno ploščo. Reševalec Nejc Petrinčič, ki je pri svojem delu že večkrat strmel v oči polne groze, je za Jano iz izkušenj, ki jih je nabral med svojim delom, poudaril, da lahko ima to dejanje grozljive posledice. Prizori skrivenčenih teles in kosti, ki predrejo kožo, so izjemno travmatični že za očividce, kaj šele za ponesrečence, ki jih po prihodu k zavesti čaka sprejetje grozljive realnosti.

Shutterstock, sestavljena fotografija
/

Kot je razodel Petrinčič, to pozneje »prav vsi ponesrečenci obžalujejo, vsi si želijo, da bi lahko zavrteli čas nazaj.« Pojasnil je, da se je pri svojem delu večkrat srečal s poškodbami, ki nastanejo, ko sila zračne blazine izstreli potniku noge proti glavi in trupu. Opisal je tudi enega svojih zadnjih primerov, s katerimi se je srečal na terenu. Ta je v njegovem spominu še svež: »Par se je vozil po avtocesti, bila je relativno počasna vožnja v strnjeni koloni, a se je zgodil trk v zadnji del vozila. Vozniku ni bilo praktično nič, ker je bil pravilno pripet z varnostnim pasom in varno nameščen na svojem sedežu, sopotnici, ki je imela noge na armaturni plošči, pa je sprožitev zračne blazine ob trku povzročila poškodbe. Zračni meh se namreč napihne zelo hitro, do 350 km/h, zato ji je noge potisnilo nazaj, proti glavi.« Na srečo je imela sopotnica hrbtni del svojega sedišča nekoliko spuščen. Sprva se je zdelo, da je njeno stanje zelo resno, a se je pozneje izkazalo, da ni v smrtni nevarnosti. Petrinčič je opozoril, da lahko posledice takšnih nesreč ljudem za vedno spremenijo življenje. »Ko se napihnjena zračna blazina sprosti, noge padejo nazaj, torej preko armature. Potnica je ob našem prihodu tožila za močnimi bolečinami v spodnjem delu trebuha ter v predelu medenice in hrbtenice, zato smo se prestrašili, da je huje poškodovana,« je razložil.

V teh primerih poškodbe najpogosteje nastanejo v predelu medenice, kolkov, trebušne in prsne votline, pa tudi glave, v katero trčijo kolena in del nog, je navedel reševalec ter dodal, da je rehabilitacija običajno dolgotrajna, ponesrečenci so zaznamovani za vse življenje, poškodbe pa so lahko tudi smrtne, saj lahko ob trku nog v glavo pride do zloma obraznih kosti, poka lobanje in krvavitve v notranjosti glave. »To so prizori, ki jih je težko pozabiti.«

Več pa preberite v novi številki Jane.