Razkrinkali Nestlé

V hrani za dojenčke našli visoko vsebnost dodanega sladkorja

D.K.
17. 4. 2024, 13.15
Posodobljeno: 17. 4. 2024, 14.17
Deli članek:

Dve od najbolje prodajanih blagovnih znamk otroške hrane, ki jih Nestlé trži v državah z nizkimi in srednjimi dohodki, vsebujeta visoko vsebnost dodanega sladkorja, medtem ko so takšni izdelki v njihovi domovini, Švici, na prodajnih policah brez sladkorja.

Profimedia
Fotografija je simbolična

Švicarski Nestlé, največje živilsko podjetje na svetu, dodaja sladkor in med mleku in žitnim izdelkom za dojenčke, ki jih prodajajo v številnih revnejših državah, v nasprotju z mednarodnimi smernicami, namenjenimi preprečevanju debelosti in kroničnih bolezni, je danes na svoji spletni strani objavila švicarska raziskovalna organizacija Public Eye. Ob tem s peticijo zahtevajo, da Nestlé odpravi ta neupravičena in škodljiva dvojna merila, ki prispevajo k eksplozivnemu porastu debelosti in silijo otroke, da vse življenje razvijajo naklonjenost sladkim izdelkom.

V sodelovanju z IBFAN (International Baby Food Action Network) so namreč vzorce izdelkov, ki se prodajajo v Aziji, Afriki in Latinski Ameriki, poslali na testiranje v belgijski laboratorij, rezultati pa so pokazali, da je v vzorcih dodan sladkor v obliki saharoze ali medu. Nida, blagovna znamka začetnih formul za dojenčke od enega leta dalje, in žitarice Cerelac za otroke od šestega meseca do dveh let. O ugotovitvah te raziskave danes poročajo svetovni mediji.

"Petdeset let po škandalu z začetnimi formulami za dojenčke Nestlé trdi, da se je nekaj naučil iz preteklosti, medtem ko je delal vse, kar je v njegovi moči, da bi ohranil vodilni položaj v svetu prehrane za dojenčke. Prehranski velikan nadzoruje 20 odstotkov trga otroške hrane, ocenjenega na skoraj 70 milijard dolarjev. Z več kot 2,5 milijarde dolarjev svetovne prodaje v letu 2022 sta Cerelac in Nido eni izmed najbolje prodajanih znamk Nestléjeve otroške hrane v državah z nizkimi in srednjimi dohodki, Aziji in Latinski Ameriki," piše v sporočilu za javnost Public Eye.

Rezultati raziskave

"Kako Nestlé otroke navaja na sladkor v državah z nižjimi dohodki" pripovedujejo povsem drugačno zgodbo. Public Eye in IBFAN sta pod drobnogled vzela približno 150 izdelkov, ki jih živilski velikan prodaja v državah z nižjimi dohodki. Skoraj vsi testirani Cerelac kosmiči za dojenčke vsebujejo dodan sladkor, v povprečju skoraj 4 grame na porcijo, kar je približno toliko kot sladkorna kocka, čeprav so namenjeni dojenčkom od šestega meseca dalje. Največjo količino, 7,3 grama na porcijo, so našli v izdelku, ki se prodaja na Filipinih. Večina pregledanih Nido mlečnih izdelkov v prahu za malčke od enega do treh let vsebuje tudi dodan sladkor, v povprečju skoraj dva grama na porcijo. Največjo vrednost (5,3 grama) so odkrili v izdelku, ki se prodaja v Panami. V Švici in na glavnih evropskih trgih Nestléja se tovrstni izdelki prodajajo brez dodanega sladkorja, poudarjajo avtorji raziskave.