Švicarski Nestlé, največje živilsko podjetje na svetu, dodaja sladkor in med mleku in žitnim izdelkom za dojenčke, ki jih prodajajo v številnih revnejših državah, v nasprotju z mednarodnimi smernicami, namenjenimi preprečevanju debelosti in kroničnih bolezni, je danes na svoji spletni strani objavila švicarska raziskovalna organizacija Public Eye. Ob tem s peticijo zahtevajo, da Nestlé odpravi ta neupravičena in škodljiva dvojna merila, ki prispevajo k eksplozivnemu porastu debelosti in silijo otroke, da vse življenje razvijajo naklonjenost sladkim izdelkom.
V sodelovanju z IBFAN (International Baby Food Action Network) so namreč vzorce izdelkov, ki se prodajajo v Aziji, Afriki in Latinski Ameriki, poslali na testiranje v belgijski laboratorij, rezultati pa so pokazali, da je v vzorcih dodan sladkor v obliki saharoze ali medu. Nida, blagovna znamka začetnih formul za dojenčke od enega leta dalje, in žitarice Cerelac za otroke od šestega meseca do dveh let. O ugotovitvah te raziskave danes poročajo svetovni mediji.
"Petdeset let po škandalu z začetnimi formulami za dojenčke Nestlé trdi, da se je nekaj naučil iz preteklosti, medtem ko je delal vse, kar je v njegovi moči, da bi ohranil vodilni položaj v svetu prehrane za dojenčke. Prehranski velikan nadzoruje 20 odstotkov trga otroške hrane, ocenjenega na skoraj 70 milijard dolarjev. Z več kot 2,5 milijarde dolarjev svetovne prodaje v letu 2022 sta Cerelac in Nido eni izmed najbolje prodajanih znamk Nestléjeve otroške hrane v državah z nizkimi in srednjimi dohodki, Aziji in Latinski Ameriki," piše v sporočilu za javnost Public Eye.
Rezultati raziskave
"Kako Nestlé otroke navaja na sladkor v državah z nižjimi dohodki" pripovedujejo povsem drugačno zgodbo. Public Eye in IBFAN sta pod drobnogled vzela približno 150 izdelkov, ki jih živilski velikan prodaja v državah z nižjimi dohodki. Skoraj vsi testirani Cerelac kosmiči za dojenčke vsebujejo dodan sladkor, v povprečju skoraj 4 grame na porcijo, kar je približno toliko kot sladkorna kocka, čeprav so namenjeni dojenčkom od šestega meseca dalje. Največjo količino, 7,3 grama na porcijo, so našli v izdelku, ki se prodaja na Filipinih. Večina pregledanih Nido mlečnih izdelkov v prahu za malčke od enega do treh let vsebuje tudi dodan sladkor, v povprečju skoraj dva grama na porcijo. Največjo vrednost (5,3 grama) so odkrili v izdelku, ki se prodaja v Panami. V Švici in na glavnih evropskih trgih Nestléja se tovrstni izdelki prodajajo brez dodanega sladkorja, poudarjajo avtorji raziskave.