Veliko neznank

Zahtevajo, naj se gradnja levega tira od Divače do Kopra začne čim prej

Jan Klokočovnik
10. 4. 2024, 19.45
Deli članek:

»Stremimo k temu, da se delo na levem, vzporednem tiru začne nemudoma po zaključku del na prvem tiru,« je po srečanju s predstavniki Komisije za spremljanje gradnje drugega tira Divača–Koper in s primorskimi poslanci pojasnil koprski župan Aleš Bržan. Zavzeli so se za čimprejšnji začetek gradnje levega tira, in sicer najkasneje v začetku leta 2026.

Tomaž Primožic/FPA
Pri zagotavljanju dvotirnosti drugega tira je še veliko neznank.

Župan Mestne občine Koper Aleš Bržan je dejal, da bi bila popolna dvotirnost mogoča že leta 2030, hkrati pa posvaril, da še nimajo dovolj trdnih zagotovil o ukinitvi in demontaži stare, obstoječe proge med Koprom in Prešnico. »Želimo si, da bi se to zgodilo takoj, ko bo mogoče, torej takoj, ko bo postavljen levi tir. Prav tako si želimo, da bi bila trasa stare proge odtlej namenjena za rekreacijo in turizem,« je poudaril koprski župan, obenem pa dodal, da je pri zagotavljanju dvotirnosti še veliko neznank, še posebej nepredvidljiv se mu zdi postopek čezmejne presoje vplivov na okolje.

Pobuda za preureditev železnice v kolesarsko stezo

Glede stare železnice je skupina primorskih poslancev vložila pobudo za preureditev trase v kolesarsko stezo. »Želimo si, da bi se Istra razbremenila požarne ogroženosti, da bomo v prihodnje lažje dihali, da naš vodni vir ne bo več ogrožen, in ne nazadnje, da bomo oplemenitili zeleno Istro z dodatnimi turističnimi vsebinami,« pa je po sestanku povedala poslanka Svobode Tamara Kozlovič.

Zdravko Primožič/FPA
Koprski župan Aleš Bržan je po srečanju poudaril, da je vzporedni tir strateškega pomena za MO Koper.

PAPIR_shutterstock_1418237465

Izpostavljeno

Trajnost v papirni industriji

Na sestanku so primorski poslanci podprli prizadevanja župana in komisije za pospešitev postopkov sprejema državnega lokacijskega načrta, hkrati pa se zavzeli za čimprejšnji sprejem Zakona o drugem tiru, ki bi poleg definiranja investitorja za gradnjo dvotirne proge določil načine financiranja in upravljanja. Srečanja so se udeležili poslanci Tamara Kozlovič, Robert Janev, Aleksander Prosen Kralj, Andreja Živic in Felice Žiža.

Leto 2026 je skrajni rok začetka gradnje

Ministrstvo za naravne vire in prostor naj bi državni lokacijski načrt vladi v sprejem predložilo oktobra letos, kar je po prepričanju Komisije za spremljanje gradnje drugega tira Divača–Koper skrajni rok, ki omogoča začetek gradnje levega tira v letu 2026. To letnico je ob odprtju viadukta Vinjan potrdila tudi ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.

»Začetek del leta 2026 bi pomenil neprekinjeno delo izvajalcev, s tem pa znatne prihranke pri organizaciji gradbišč. Obstaja namreč utemeljena bojazen, da bo s potencialnim odmikom od tega datuma investicija bistveno dražja od pričakovanih 300 milijonov evrov,« meni predsednik županove komisije Jadran Bajec, ki je pozdravil sestanek.

»Zelo malo je zapisano v aktih države, kako bi zagotovila gradnjo vzporednega tira. Gre za stališča, ki se lahko ob drugačnih političnih in ekonomskih razmerah hitro spremenijo. Gradnja vzporednega tira pa je izjemno pomembna investicija, to je poseg, ki bo determiniral razvoj ne zgolj Kopra, temveč celotne slovenske Istre za nadaljnjih 30 let. Tega se mora zavedati tudi politika; na demokratičen način mora posredovati tako, da se sprejmejo dolgoročne, trajne in strateške odločitve,« je še izpostavil Bajec. 

Zanimivosti

možgani, glava
Psihološki pojav

Znanstveniki spreminjajo navade v možganih

gebhard rosmanith (1)
Intervju

Na koncu ljudje jedo tisto, kar je v interesu korporacij

zanositev
Zgodba Melite Slavič

Rodila pri 46 letih: ni besed, ki bi opisale, kaj sem čutila, ko sem ga prvič zagledala

hladilnik, prenajedanje, nočni prigrizek
Zdravi prigrizki

Ste tudi vi nenehno lačni in brskate po hladilniku?

viki-groselj
Intervju

Viki Grošelj se po petdesetih letih vrača pod veličastni Makalu

pitje čaja
Zeliščni napitek

Za svežo in sijočo polt si vsak dan privoščite skodelico čaja