Na koprski policijski upravi potrjujejo, da se ob spremenjeni prometni ureditvi pogosto, skoraj vsakodnevno dogajajo manjše nesreče. Včasih tudi dve. Na srečo se do zdaj ni zgodilo nič hujšega. Ob nesrečah oziroma zaporah predora (ko se v njem kaj zgodi, operaterji v nadzornem centru takoj prižgejo rdečo luč na vhodu) nastajajo daljši zastoji. Policisti opažajo, da ob zastojih nekateri vozniki obračajo svoja vozila, vozijo vzvratno ... Prav tako ugotavljajo, da nekateri kršijo pravila tudi v predoru in prehitevajo med oznakami, po pasu, namenjenem vozilom iz nasprotne smeri. »To je nevarno in neodgovorno,« opozarja Peter Leban, inšpektor za promet v sektorju uniformirane policije na PU Koper. Policisti so opazili, da v zastojih ljudje tudi izstopajo iz vozil.
Vozniki naj dosledno upoštevajo primerno varnostno razdaljo
Leban pojasnjuje, da se nesreče v predoru praviloma dogajajo zaradi prekratke varnostne razdalje in neupoštevanja omejitev hitrosti. Običajno je hitrost v predoru v času spremenjene prometne ureditve omejena na 60 kilometrov na uro, ob zastojih pa tudi na 40 kilometrov na uro. Leban voznikom svetuje, naj se držijo navodil pristojnih, predvsem pa naj dosledno upoštevajo ustrezno varnostno razdaljo in omejitve hitrosti. Če obtičijo v zastoju za nesrečo, naj počakajo v vozilih in naj obračajo samo po navodilih policistov. Leban je povedal, da so se že pred spremembo prometne ureditve na nov režim pripravili tako policisti kot druge intervencijske službe. Na terenu so se dobili tudi drugi dan po novem režimu, da so se še bolj natančno dogovorili, kako bodo ukrepali in kako dostopali do kraja intervencije. V predoru vozila ne bi smela stati, zato jih policisti postopoma obrnejo ali pod njihovim nadzorom usmerijo na nasprotni vozni pas, kot je bilo tudi ob zadnji nesreči prejšnji teden.
Intervencijske službe se prilagajajo prometnim razmeram
Za vse intervencijske službe so zelo pomembne informacije o tem, kje so prečni dostopi iz ene v drugo cev predora, zasilni izhodi in intervencijski dostopi. Prav zato so že pred spremembo režima vnaprej preigrali različne scenarije, je dodal Leban.
Zapora predora vpliva tudi na poti intervencijskih služb. Jan Brodar, poveljnik koprske gasilske brigade, nam je pojasnil, da se o poteh na nujne vožnje odloča trenutno poveljujoči glede na prometne razmere. Če te omogočajo, gasilci uporabijo predor, sicer pa se odpeljejo po alternativni poti čez Markovec. Če bi bilo zaradi intervencijo to nujno, bi zapeljali tudi v sosednjo cev. Pred spremembo je Dars pripravil ogled in vse seznanil z informacijami, ki jih potrebujejo, tako da so seznanjeni z vsemi možnimi scenariji. Za zdaj niso zabeležili nobenih težav.
Podobno pravi Dominik Konec, vodja Reševalne službe slovenske Istre. Reševalna vozila na nujni vožnji svojo pot prilagodijo razmeram na cesti. V konicah vozniki zapeljejo čez Markovec, sicer pa ob upoštevanju predpisov peljejo čez predor. Če bi se v predoru Markovec zgodila kakšna hujša nesreča, pa bi – ob dogovoru z gasilci – zapeljali v drugo cev, kot so se ob preigravanju različnih scenarijev dogovorili na sestankih. Konec je še pojasnil, da bi morali ob morebitnih intervencijah upoštevati, da so v predoru delavci, kar zahteva dodatno previdnost.