Zapora predora Markovec

Ob zastojih vozniki obračajo, vozijo vzvratno, nekateri hodijo iz vozil ...

Sijan Pretnar
19. 3. 2024, 17.55
Deli članek:

Po prvi polovici predvidene enomesečne zapore cevi predora Markovec v smeri proti Kopru se potrjujejo napovedi, da bodo voznikom občasno vožnjo grenili zastoji. Manjše nesreče se dogajajo skoraj vsakodnevno, v četrtek so na koprski strani predora trčila štiri vozila. Vzrok za trke je predvsem nepazljivost voznikov oziroma prekratka varnostna razdalja.

Zdravko Primožič/FPA
V predoru vozila ne bi smela stati, zato jih policisti postopoma obrnejo ali pod nadzorom usmerijo na nasprotni vozni pas, kot je bilo tudi ob zadnji nesreči.

Na koprski policijski upravi potrjujejo, da se ob spremenjeni prometni ureditvi pogosto, skoraj vsakodnevno dogajajo manjše nesreče. Včasih tudi dve. Na srečo se do zdaj ni zgodilo nič hujšega. Ob nesrečah oziroma zaporah predora (ko se v njem kaj zgodi, operaterji v nadzornem centru takoj prižgejo rdečo luč na vhodu) nastajajo daljši zastoji. Policisti opažajo, da ob zastojih nekateri vozniki obračajo svoja vozila, vozijo vzvratno ... Prav tako ugotavljajo, da nekateri kršijo pravila tudi v predoru in prehitevajo med oznakami, po pasu, namenjenem vozilom iz nasprotne smeri. »To je nevarno in neodgovorno,« opozarja Peter Leban, inšpektor za promet v sektorju uniformirane policije na PU Koper. Policisti so opazili, da v zastojih ljudje tudi izstopajo iz vozil.

Vozniki naj dosledno upoštevajo primerno varnostno razdaljo

Leban pojasnjuje, da se nesreče v predoru praviloma dogajajo zaradi prekratke varnostne razdalje in neupoštevanja omejitev hitrosti. Običajno je hitrost v predoru v času spremenjene prometne ureditve omejena na 60 kilometrov na uro, ob zastojih pa tudi na 40 kilometrov na uro. Leban voznikom svetuje, naj se držijo navodil pristojnih, predvsem pa naj dosledno upoštevajo ustrezno varnostno razdaljo in omejitve hitrosti. Če obtičijo v zastoju za nesrečo, naj počakajo v vozilih in naj obračajo samo po navodilih policistov. Leban je povedal, da so se že pred spremembo prometne ureditve na nov režim pripravili tako policisti kot druge intervencijske službe. Na terenu so se dobili tudi drugi dan po novem režimu, da so se še bolj natančno dogovorili, kako bodo ukrepali in kako dostopali do kraja intervencije. V predoru vozila ne bi smela stati, zato jih policisti postopoma obrnejo ali pod njihovim nadzorom usmerijo na nasprotni vozni pas, kot je bilo tudi ob zadnji nesreči prejšnji teden.

Intervencijske službe se prilagajajo prometnim razmeram

Za vse intervencijske službe so zelo pomembne informacije o tem, kje so prečni dostopi iz ene v drugo cev predora, zasilni izhodi in intervencijski dostopi. Prav zato so že pred spremembo režima vnaprej preigrali različne scenarije, je dodal Leban.

Zapora predora vpliva tudi na poti intervencijskih služb. Jan Brodar, poveljnik koprske gasilske brigade, nam je pojasnil, da se o poteh na nujne vožnje odloča trenutno poveljujoči glede na prometne razmere. Če te omogočajo, gasilci uporabijo predor, sicer pa se odpeljejo po alternativni poti čez Markovec. Če bi bilo zaradi intervencijo to nujno, bi zapeljali tudi v sosednjo cev. Pred spremembo je Dars pripravil ogled in vse seznanil z informacijami, ki jih potrebujejo, tako da so seznanjeni z vsemi možnimi scenariji. Za zdaj niso zabeležili nobenih težav.

Podobno pravi Dominik Konec, vodja Reševalne službe slovenske Istre. Reševalna vozila na nujni vožnji svojo pot prilagodijo razmeram na cesti. V konicah vozniki zapeljejo čez Markovec, sicer pa ob upoštevanju predpisov peljejo čez predor. Če bi se v predoru Markovec zgodila kakšna hujša nesreča, pa bi – ob dogovoru z gasilci – zapeljali v drugo cev, kot so se ob preigravanju različnih scenarijev dogovorili na sestankih. Konec je še pojasnil, da bi morali ob morebitnih intervencijah upoštevati, da so v predoru delavci, kar zahteva dodatno previdnost.

Sašo Švigelj
Jan Brodar iz koprske gasilske brigade je povedal, da se o poteh nujne vožnje odloča trenutno poveljujoči glede na prometne razmere.

Estrada

Blaž Švab, Jasna Kuljaj, Z Jasno in glasno
Z Jasno in glasno

Kaj si Blaž Švab misli o velikem hitu poletja, pesmi Brajde

Sophia Loren
Jubilej

Diva Sophia Loren slavi že 90 let: Iz revščine v Hollywood

Kesha
Nihče ne želi imeti opravka z njim

Pevka Kesha zaradi tega incidenta preoblikovala besedilo

lady gaga gucci-gucci
Soočila se je na drugačen način

Lady Gaga spregovorila o govoricah z začetka svoje kariere, da je moški

kraljica Margareta II
Na opazovanju

Nekdanja danska kraljica Margareta II. končala v bolnišnici

peter-kočjaž, maja-oderlap
Triletna plovba

Iskreno z Majo Oderlap: Peter in Natalija sta prodala vse in se odpravila okoli sveta

Zanimivosti

supet-luna, sankt-peterburg
Mini luna

Zemlja bo za kratek čas dobila še eno luno

HUAWEI Watch GT 5-6
Zanimivosti

Vau! Huawei predstavil nove naprave!

IMG_2113
Mednarodni festival

Speculum Artium 2024: Kjer se srečajo umetnost, znanost in virtualna resničnost

cryptocoin, kriptovaluta, mining, rudarjenje, kripto
Zanimivosti

Najboljši načrt za zaslužek s kriptovalutami: CrytocoinMiner vam omogoča zaslužek vsak dan

kovanec
Izjemno redka zbirka

Po stotih letih začeli s prodajo kovancev "kralja masla", za enega iztržili 1,2 milijona evrov

avto, henry ford
Model T

Avto je vse pregnal s ceste