Promet mimo gradbišča novega krožnega križišča na Betinu, ki predstavlja prvo fazo blejske južne obvoznice, že vse od začetka gradnje konec leta 2022 poteka po dveh zoženih pasovih in na pretočnost prometa ne vpliva. Pred zaključkom gradnje pa bo treba izvesti dela, ki terjajo delno zaporo ceste. Tako bo promet na tem območju v dveh terminih v marcu in aprilu potekal izmenično enosmerno.
Prva polovična zapora, ki bo na zgornjem delu Betinovega klanca, je predvidena med 4. in 24. marcem, pri čemer se bo izvajalec del, to je Gorenjska gradbena družba, potrudil, da bo zapora končana že do 17. marca. Druga polovična zapora, ki bo na spodnjem delu Betinovega klanca, pa je predvidena med 2. in 21. aprilom in bo v primeru ugodnih vremenskih razmer prav tako končana en teden prej.
Vodenje prometa je predvideno s semaforjem izmenično enosmerno, v prometnih konicah pa z ročnim usmerjanjem prometa. V izogib zastojem na Bledu je v smeri proti Lescam predviden daljši interval spuščanja vozil. Dela na gradbišču bodo potekala v svetlem delu dneva, predvidoma 12 ur, v nočnem času pa je predviden zgolj dovoz potrebnih materialov, je pojasnil Tomaž Willenpart z Direkcije RS za infrastrukturo.
V vmesnem času od zaključka prve polovične zapore do začetka druge bo promet potekal dvosmerno, po desnem pasu obstoječe ceste v smeri Bleda in po novem delu v smeri Lesc. Od 21. aprila dalje pa bo promet v celoti preusmerjen na novozgrajeni del krožnega križišča in bo potekal dvosmerno. Do konca maja bo urejen tudi kolesarski in peš promet mimo gradbišča po novozgrajenih površinah.
Za tovrstni prometni režim z izmenično enosmernim prometom na cesti Lesce-Bled so se na Direkciji RS za infrastrukturo odločili po pozivih iz lokalnih skupnosti Bohinj, Bled in Gorje, da prej predvidena rešitev s krožnim prometom z Bleda preko Betinovega klanca na Bled pa preko Kočne in Gorij, ni optimalna.
Kot je opozorila gorjanska podžupanja Danijela Mandeljc, bi bil takšen obvoz nesprejemljiv. Cesta čez Kočno je namreč v slabem stanju in ima več ožin. "Taka ureditev bi zagotovo povzročila kolaps prometa na celotnem območju zgornje Gorenjske, česar si ne moremo privoščiti," je dejala. Zato je vesela, da so strokovne službe investitorja in izvajalca pripravile drugo rešitev. To je Direkcija RS za infrastrukturo predstavila 21. februarja.
Blejski župan Anton Mežan je opozoril, da nobena rešitev ni takšna, da ne bi nikogar prizadela. Cesto Lesce-Bled v letnem povprečju dnevno prevozi 28.000 vozil, zato bodo ob izmenično enosmernem prometu zastoji ob konicah neizogibni. Mežan pa se boji, da bi ljudje, čeprav uradnega obvoza ne bo, v veliki meri uporabljali lokalne ceste in bi nastal kaos ter bi trpeli prebivalci Zasipa, Mlina, Sela, Koritnega in Ribnega. Zato ljudi poziva, naj se držijo usmerjevalnih tabel, ki bodo postavljene.
V naselju Koritno bo sicer vzpostavljen režim prepovedi vožnje za motorna vozila. Uporaba občinske ceste bo v času gradbenih del dovoljena le občanom Občine Bled, izvajalcem javnih služb in izvajalcu gradbenih del v Betinu, Gorenjski gradbeni družbi. Od Koritno-Polica (od hišne številke 7 do 12 in 19) v smeri zgornjega dela naselja bo skozi ožino vzpostavljen enosmerni promet, je naknadno objavila Občina Bled.
Župana občin Bohinj in Radovljica sta ob tem po njihovih navedbah sklenila dogovor, da bo na cesti za Savo, na relaciji Mačkovec-Radovljica, omogočena uporaba ceste občanom Bohinja, Bleda in Radovljice. V smeri proti Lancovem in Radovljici bo vzpostavljen enosmerni promet s postavitvijo prometne signalizacije in z rediteljsko službo, ki jo financira Občina Bohinj.
Na Občini Bled voznike prosijo za razumevanje, strpnost in spoštovanje spremenjene prometne ureditve. Ob tem opozarjajo, da bodo redarske službe nadzirale promet na občinskih cestah. Se pa v teh krajih zavedajo, da bo treba med deli potrpeti, saj projekta brez zapor ni mogoče izpeljati. Veseli so, da se blejska južna obvoznica po desetletjih prizadevanj vendarle uresničuje.