Potem ko je jeseni postalo jasno, da kaninska žičnica v tej zimski sezoni ne bo pridobila obratovalnega dovoljenja, so bovški svetniki sicer decembra sklenili, da bo družba Sončni Kanin z nekaj zaposlenimi zagotavljala osnovno vzdrževanje smučišča, poroča STA.
Kot je danes potrdil tiskovni predstavnik PU Nova Gorica Dean Božnik, se je nesreča zgodila malo po 14. uri, pri čemer sta v zraku obvisela dva zaposlena. Na kraju so posredovali gasilci PGD Bovec, gorski reševalci GRS Bovec in policist novogoriške gorske policijske enote, ki so oba delavca s pomočjo vrvne tehnike rešili iz kabine. Oba sta ostala nepoškodovana. Policija je o dogodku obvestila tudi pristojne pravosodne organe in inšpektorat za žičnice. Kriminalisti in policisti vse okoliščine dogodka še ugotavljajo. Še vedno je tako v teku preiskava, v okviru katere kriminalisti ugotavljajo tudi, ali gre v varnostnem dogodku tudi za uradno pregonljivo kaznivo dejanje, je še pojasnil Božnik.
Kot je za Primorske novice navedel vodja obratovanja Uroš Meglič, v nesreči ni nastala gmotna škoda, a vrnitev jeklenice v kolesje ni enostavna zadeva. Gondolsko žičnico so včeraj po 14. uri zagnali po tednu dni mirovanja, in sicer zato, da bi z zgornje postaje v dolino prepeljali pet zaposlenih, vključno z Megličem. Ekipa je namreč na smučišču teden dni opravljala vzdrževalna dela, pri čemer so sprožali plazove, odrivali sneg in skrbeli za žičniške naprave na smučišču, še poroča primorski časnik, kjer dodajajo, da je na Kaninu trenutno približno dva metra snega, saj ga je samo v zadnjem tedni zapadlo več kot en meter.
»Na zgornji postaji smo čakali, da strojniki postopoma poženejo žičnico po zankah in nas prepeljejo v dolino. Povezani smo bili po radijski zvezi. Po žičnici sta se s spodnje postaje najprej zapeljala dva strojnika, da bi prišla do B in C postaje, ter pognala ostali dve jeklenici, ki delujejo v zankah. Takoj po zagonu spodnje zanke med A in B postajo smo po radijski zvezi zaslišali nekakšen hrup in vpitje 'stop, stop'. Žičnica se je ustavila,« je za Primorske novice pojasnil Meglič ter dodal, da je gondola s strojnikoma obvisela deset metrov nad zemljo. Reševalci so oba še pred mrakom spravili na tla.
Kaj je botrovalo nesreči?
Po besedah Megliča, ki je dejal, da je zadeva dokaj nenavadna, obstaja možnost, da je bila jeklenica s kolesja sneta že pred zagonom. »Če bi bila v kolesju, bi električna stikala zaradi loma takoj po zagonu sama prekinila obratovanje. To se pa ni zgodilo. Ustavil jo je strojnik.« Bi se lahko jeklenica v času mirovanja med tednom snela sama? Po navedbah Megliča to tehnično ni mogoče, prav tako pa je malo verjetno, da bi to denimo povzročil veter, saj je jeklenica zelo obremenjena, še poročajo Primorske novice. Meglič je za časnik še dejal, da se je kaj takega zgodilo prvič v treh letih, odkar je sam vodja obratovanja pri Sončnem Kaninu.
Ker je policija zaradi preiskave zapečatila postaji A in B, delavci trenutno do tam nimajo dostopa. Z vozili bi sicer lahko po cesti prišli do postaje C, a je dostop do vrha smučišča praktično nemogoč zaradi prevelikih količin snega, je po poročanju STA danes povedal Meglič.