Najkrajša in najbolj obljudena pot iz Ankarana v Koper in nazaj pelje mimo Luke Koper po Železniški cesti in čez most Bonifika. Uporabniki se že vrsto let pritožujejo, da je vozišče preozko in slabo vzdrževano, še posebej nevarno je prečkanje mostička, na katerem ni prostora za srečanje dveh vozil.
Projekt obnove Železniške ceste in ureditve ankaranskega obrobnega kanala je skupen projekt Občine Ankaran, Luke Koper in ministrstva za infrastrukturo. Čeprav rezultatov še ni videti, je projekt aktiven. Ankaranska občina je pridobila v last vsa zemljišča v zasebni lasti, čez katera se bo razširila Železniška cesta.
Zanimivosti
Priložnost: V štirih dneh brezplačno do hipno diplome - delavnica, ki vas bo navdušila!
»Pred kratkim je bilo na skupnem sestanku med Občino Ankaran, Luko Koper in sekretarjem ministrstva za infrastrukturo dogovorjeno, da si vse tri stranke v projektu medsebojno izmenjamo stavbne pravice in pravice graditi ter da se pridobi gradbena dovoljenja,« je pojasnil župan Gregor Strmčnik.
Glede projekta obnove Železniške ceste trenutno potekajo zadnja tehnična usklajevanja glede linij, višinskih kotov ..., kar je – pravijo na ankaranski občini – nujno zaradi projektne razmejenosti ceste med dva investitorja, ankaransko občino in Luko Koper. Razrešena je tehnično-tehnološka rešitev za zaščito obstoječega kolektorja fekalne kanalizacije, sledi priprava investicijske dokumentacije, pridobitev gradbenega dovoljenja za izgradnjo mostu prek kanala ter javni razpis za izbiro izvajalca gradnje.
Del aktivnosti je tudi verificiranje sofinancerskega dogovora med občino in Luko, sklenjenega na podlagi tristranskega podpisa petih nepremičninskih poslov in pisma o nameri iz novembra 2020 med ankaransko občino, Luko Koper in ministrstvom za infrastrukturo. Po dogovoru je jasno, da je prenova Železniške ceste in izgradnja mostu skupni projekt Občine Ankaran in Luke Koper.