Prebivalci Murske Sobote in obiskovalci ter predvsem delavci so na nogah. Občina se je namreč tako rekoč na vrat na nos odločila, da želi obogatiti mestni proračun tudi s plačljivimi parkirišči. Ker seveda ljudje o tem veliko govorijo, smo na občini preverili, kaj je res in kaj ne. V tamkajšnjih medijih smo namreč lahko zasledili negodovanje prebivalcev, ki se razburjajo, da naj bi zdaj zaračunavali tudi parkiranje v spalnih naseljih in industrijski coni.
Prebivalce skrbi tudi, da bodo parkirnino morali plačevati tudi na manj urejenih makadamskih parkiriščih, zaposlene in tudi podjetja sama pa zdaj zanima, kakšen dodaten strošek bo prineslo plačljivo parkiranje za njihov proračun.
Na obvoznico še vedno čakajo, plačevali pa bodo lahko
Družba RWA Slovenija ima na primer v obrtni industrijski coni distribucijsko skladišče za vzhodno Slovenijo. Zaračunavanje parkirnine so sprejeli negativno: »To odločitev smo sprejeli negativno, občini Murska Sobota smo že napisali, da se s tem ne strinjamo. Mi smo zemljišče kupili, plačali komunalni prispevek, plačujemo nadomestila. Tega ni nikjer, da bi nam med njivami 'kasirali' parkirišča. Parcelo so nam takrat prodali z obljubo, da bo leta 2021 začetek gradnje obvoznice. Še danes je ni, samo izgovori. Res smo razočarani,« so kritično za Sobotainfo povedali v podjetju RWA Slovenija.
Še bolj slikovito je za omenjeni portal povedal eden od zaposlenih v podjetju Medicop, ki je želel ostati anonimen: »Od kod so to potegnili, tudi z javnim prevozom ne moreš normalno priti v službo, pred sedmo uro v industrijsko cono ne pelje noben avtobus.«
Seveda smo za komentar, kot že omenjeno, vprašali na občini. Tam so nam povedali, da so se za takšen korak odločili zaradi uskladitve s zakonodajo (Zakon o pravilih cestnega prometa ter Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah). Kaj točno to sklicevanje na zakon pomeni, niso pojasnili, a očitno do zdaj to nikogar ni motilo. Poudarjajo pa, da bo nov parkirni režim veljal izključno na javnih parkirnih površinah, ki so v lasti Mestne občine Murska Sobota.
Denar bo šel za vzdrževanje
»S tem smo zajeli okoli 700 parkirnih mest, a to ne bo veljalo za zemljišča, ki pripadajo k stanovanjskim objektom, in zemljišča, ki niso v lasti mestne občine,« so pojasnili. Če pa je zemljišče okoli blokov v občinski lasti, prebivalci ne bodo najbolj veseli. Na vprašanje, zakaj plačevanje tudi na gramoznih parkiriščih, ki s tem niso že samodejno »urejena«, pa so dodali, da jih ne glede na podlago stalno vzdržujejo.
Nismo mogli niti mimo vprašanja o ceni parkiranja, ki je dejansko najbolj razburila domačine. Za vsako začetno uro v coni I in II v središču mesta ter na parkirišču P+R v naselju Rakičan je treba odšteti 50 centov, v coni III pa za vsako začetno uro parkiranja 30 centov. »Mogoče bo kupiti tudi abonentske dovolilnice, v coni II bo letna 370 in mesečna 40 evrov, v coni III pa letna 100 oziroma polletna 60 evrov.« V coni I torej abonentskih dovolilnic ne predvidevajo.
Na vprašanje, koliko denarja pričakujejo na ta račun, so povedali, da tega niso izračunavali, da pa nameravajo prihodek uporabiti za vzdrževanje cest in parkirnih površin. »V proračunskem obdobju v prejšnjem letu je bil strošek rednega vzdrževanja cest sedemkrat večji od tistega, kar je občina dobila na račun do zdaj pobranih parkirnin,« so pojasnili.