Prvič regulacija pnevmatik in zavor

To bodo nove okoljske omejitve pri avtomobilih

G.G./STA
10. 11. 2022, 13.20
Posodobljeno: 10. 11. 2022, 13.28
Deli članek:

Evropska komisija je predstavila predlog uredbe z novimi pravili za zmanjšanje izpustov novih lahkih in težkih motornih vozil v EU, imenovanimi Euro 7.

Profimedia
V okviru uredbe bi EU prvič regulirala tudi izpuste nevarnih trdih delcev in mikroplastike, ki nastajajo pri uporabi pnevmatik in zavor.

Standard Euro 7 bo nadomestil standard Euro 6, ki trenutno velja za osebne avtomobile in kombinirana vozila, ter standard Euro VI, ki velja za avtobuse in tovornjake, pojasnjujejo na komisiji. Tako bodo v eni uredbi urejene omejitve izpustov za vsa motorna vozila. Pravila ne bodo odvisna od tehnologije, in bodo enaka za vozila, ki jih poganja bencin, dizel, elektrika ali alternativna goriva. Tako bodo za vsa lahka motorna vozila, ne glede na pogon, najvišjo dovoljeno raven izpustov določili pri najnižji ravni v trenutnem standardu Euro 6. Pri težkih vozilih pa bodo omejitev zaostrili glede na Euro VI.

Predlog uredbe predvideva še, da bodo morala nova vozila dlje biti v skladu s pravili, kot velja trenutno. Za lahka motorna vozila bo to potrebno do 200.000 prevoženih kilometrov oziroma deset let, trenutno je meja pri 100.000 kilometrih oziroma petih letih. Podobno bo podaljšanje za težka vozila.

Tudi pnevmatike in zavore

Pravila v okviru standarda Euro 7 bodo regulirala tudi izpuste nevarnih trdih delcev in mikroplastike, ki nastajajo pri uporabi zavor oziroma pnevmatik. "Smo prvi, ki reguliramo pnevmatike in zavore," je ob predstavitvi predloga povedal evropski komisar za notranji trg Thierry Breton. "Električna vozila bodo oddajala več delcev kot vozila na notranje izgorevanje, tako da moramo delati na tem," je dodal.

Komisija ocenjuje, da se bodo izpusti trdih delcev, ki nastajajo pri uporabi zavor avtomobilov in kombijev, do leta 2035 zmanjšali za 27 odstotkov. Izpusti dušikovih oksidov pa se bodo pri avtomobilih in kombijih glede na Euro 6 do tedaj zmanjšali za 35 odstotkov, pri avtobusih in tovornjakih pa za 56 odstotkov v primerjavi s standardom Euro VI.

Predlog uredbe bosta zdaj obravnavala Evropski parlament in Svet EU, v katerem so zastopane države članice. Predlog predvideva, da bi novi standard za lahka vozila začel veljati julija 2025, za težka pa julija 2027.