SURS ugotavlja, da je v prvem četrtletju letošnjega leta prek spleta nakupovala polovica Slovencev, starih od 16 do 74 let. Največ e-kupcev je opravilo po en do pet spletnih nakupov; takih je bilo 76 odstotkov. Ocenjena vrednost posameznega nakupa pa je bila največkrat od 100 do 299 EUR, kar so najpogosteje porabili za oblačila, čevlje ali dodatke.
Vsaj en spletni nakup je v 12 mesecih pred anketiranjem (april 2021–marec 2022) izpeljalo 63 odstotkov prebivalcev; največ Gorenjci, najmanj pa Korošci. Med starostnimi skupinami je bil delež e-kupcev največji med 25–34-letniki in najmanjši med 65–74-letniki, so podatki SURS.
V treh mesecih pred anketiranjem, ki je potekalo v letošnjem prvem četrtletju, pa je vsaj en spletni nakup opravilo okoli 783.710 ali 50 odstotkov prebivalcev. Tudi v tem obdobju je bil delež e-kupcev največji v gorenjski statistični regiji, poroča statistični urad.
Njihovi razlogi
Motivi za spletno nakupovanje so različni, še ugotavljajo. 82 odstotkov e-kupcev je odgovorilo, da so se za nakupovanje na internetu odločili, ker so s tem prihranili čas, 56 odstotkov jih je prihranilo denar, 35 odstotkov jih je kupilo izdelke ali storitve, ki jih v Sloveniji ni bilo mogoče dobiti, in 25 odstotkov jih je tako zmanjšalo število nepotrebnih nakupov. 5 odstotkov e-kupcev pa je prek spleta kupilo izdelke ali storitve, ki jih v fizični trgovini iz različnih razlogov ne bi kupili, npr. intimne izdelke, alkohol, zdravila.