Poletno sezono so po vetrovni zimi, ko so imeli le 20 tisoč potnikov, začeli konec maja, od sredine junija je gondolska žičnica vozila vsak dan. Obratovali so 86 dni, zaradi vremena so izpadli le trije dnevi. »Poleti smo prepeljali 30 tisoč potnikov, 90-odstotno so prevladovali tujci. Največ je bilo pohodnikov, veliko je bilo kolesarjev in padalcev, mnogi so se preizkusili na ferati pod Prestreljenikom, številni so prišli le na kavo in so na svežem zraku uživali v razgledu,« našteva direktorica Sončnega Kanina Manuela Božič Badalič. Ker je stroškov bistveno manj, je poletna sezona glede prihodkov veliko bolj preprosta, z njimi pokrivajo še nekatere zimske obveznosti. Poslovanje bo pozitivno, napoveduje.
Spet skupna vozovnica, zlorabe bodo preprečili
Zimsko sezono že nakazujejo prvi centimetri snega. »Pred nami so še redna vzdrževalna dela, ki jih bomo s strokovno podporo iz Pome pravočasno opravili. Čeprav je žičnica stara 50 let, to ne bo velik zalogaj, saj so pregledi mehanskega dela pokazali, da je sistem dobro vzdrževan,« je zadovoljna sogovornica. Sončni Kanin se po pandemiji na zimo znova pripravlja v tesni povezavi z upravljavcem Selle Nevee (smučišča Na Žlebeh) Promoturjem. Pred dnevi so se v Bovcu dogovorili o ponovni uvedbi skupne čezmejne vozovnice, ki bo stala 39 evrov. Prodajali bodo tudi ločene vozovnice, za smučanje le po slovenski strani hriba bo treba odšteti 33 evrov. Predprodaja še ni odprta. Glede uporabe čezmejnih vozovnic bo sicer nekaj novosti. »Pri obračalni postaji štirisedežnice na Prevali, ki je tudi vstopna postaja za smučarje, ki prihajajo k nam z italijanske strani, smo že vzpostavili sistem za elektronsko preverjanje vozovnic, kar nam bo omogočalo zbiranje natančnih podatkov o številu prehodov in bo v pomoč pri dogovorih o čezmejnem poslovanju obeh partnerjev, hkrati pa bomo s tem omejili poskuse zlorab,« pojasnjuje Badaličeva. Nekateri so namreč v minulih letih v Žlebeh kupili le nekajurno vozovnico, nato pa so na slovenski strani smučali ves dan. »Temu bomo z letošnjo uvedbo dodatnih tehničnih rešitev na postajah D in C naredili konec,« poudarja.
Pol milijona državnih evrov za daljinsko proženje plazov
»Razveseljuje obljuba države, da bo zagotovila pol milijona evrov za vzpostavitev sistema daljinskega proženja plazov. Občinski svet bo v četrtek z rebalansom odločal o transferju, saj mora občina denar zagotoviti vnaprej. Ko bo denar prišel na naš račun, bo upanje na celovito prenovo realno, saj država denarja ne bi metala skozi okno za eno leto,« je prepričan bovški župan Valter Mlekuž. Sistem pod Prestreljenikom bo treba obnoviti, na Prevali pa vzpostaviti povsem na novo, ker ga je odnesel plaz. Gre za proženje z uporabo topov na plin, ki jih je mogoče aktivirati iz doline. »Argumentov za celovito prenovo, katere vrednost je ocenjena na okoli 50 milijonov evrov, je veliko. Na visokogorskem smučišču bo vedno naraven sneg, umetno zasneževanje bi bilo potrebno le med predzadnjo in zadnjo postajo. Gre za celoletni turistični center, ki obratuje deset mesecev na leto. Raziskave kažejo, da en evro od prodane smučarske vozovnice prinese ponudnikom v dolini sedem evrov,« našteva Badaličeva. Gre za projekt, ki je pomemben tudi za italijansko smučišče, v katero je Promotur vložil desetine milijonov evrov. Poleg tega je treba zagotoviti tudi dostop do oddajnikov na Kaninu.