V sindikatu Mladi plus so kurirje platform Wolt in Glovo v petek povabili na sestanek, na katerem naj bi "našli rešitev, da žigosanje ne bo njihova nova realnost, temveč bo njihova nova realnost dostojno delo". Za STA so danes povedali, da je bilo srečanje interne narave, zato o zaključkih še ne morejo obveščati javnosti. "Gre predvsem za strategije organiziranja kurirk in kurirjev, vzpostavitev mreže komuniciranja in načrtovanje prihodnjih akcij," so pojasnili. Ob tem so veseli podpore ministra za delo Luke Mesca, od Jankovića pa pričakujejo več pripravljenosti na dialog in predvsem, "da sliši in upošteva vse meščanke in meščane - torej tudi kurirke in kurirje, vse, ki v tem mestu delajo in živijo".
Mesec je sicer v petek županu predlagal dvoje rešitev: ali upočasnitev algoritmov v vožnji čez center Ljubljane, kar pomeni, da Wolt in Glovo podvojita čas dostave po ulicah, polnih pešcev, ali da se ulice, kot je Petkovškovo nabrežje, zapre za dostavljalce, da ne bo ogrožanja pešcev.
Janković je danes izpostavil, da odločitev za oštevilčenje kurirjev ni "muha enodnevnica, ki bi mi priletela na pamet, ker nisem imel kaj početi". Po njegovih besedah se z dostavljalci ukvarjajo že več kot leto dni, pred dogovorom s predstavniki Wolta in Glova pa da je večkrat prosil za ureditev razmer.
Pravila bi lahko kršili tudi taksisti
Rešitvi, ki mu ju je v petek predlagal Mesec, ne bi rešili problematike, je ocenil. Po njegovih besedah pa sta se strinjala, da je treba narediti vse, "da bodo imeli delavci dostojne plače in pa tudi dostojne odnose". "Kar se pa tiče vprašanja, ali imamo pravico, da pri tem, ko se borimo za svoj kruh, kršimo vse predpise, pa je odgovor ne," je bil jasen župan. Če bi bilo to dopuščeno, bi lahko pravila kršili tudi taksisti, je opozoril.
Spomnil je, da so nekateri dostavljalci že zdaj označeni, saj vozijo motor ali avtomobil z registrsko tablico. "Eden od dostavljalcev hrane je bil z motorjem ustavljen na Cankarjevi cesti, imel je toliko časa, da se je hotel stepsti z dvema redarjema," je navedel. Poleg tega je opisal primer dostavljalke, ki mu je pisala, potem ko je pustila avto na pločniku in kolesarski stezi, zaradi česar je dobila kazen 200 evrov, ter ga prosila, naj ji jo odpusti, ker se ji je mudilo.
"Ali tudi javnost zagovarja to, da lahko vozimo slalom med mizami?" se je vprašal. "Nihče nima pravice, da krši zakon zato, ker se mu mudi, ne vi ne jaz," je dejal. "Moja naloga je, da poskrbim za najšibkejše v prometu, da poskrbim, da so vsi enako obravnavani. To, da se nekomu mudi, da bo več zaslužil, zame ni opravičilo, da s tem ogroža pešce," je vztrajal.
V peš conah pešci in ne kolesarji
V zvezi s pozivi sindikata Mladi plus, naj uredi kolesarsko infrastrukturo, pa je povedal, da se te ne v Ljubljani ne drugod po svetu ne riše v peš conah. "Kdorkoli stopi v peš cono z vozilom na nožni pogon, motorjem, mora voziti s hitrostjo pešca. To omogoča, da so starejši, moja generacija, in pa najmlajši, varni," je sklenil.