Iz Zdravstvenega doma Ljubljana so sporočili, da postopno prehajajo na nov način elektronske komunikacije – namesto po elektronski pošti bodo pacienti lahko z ambulanto bolj varno komunicirali preko portala za paciente. Tega že uporabljajo v ambulantah družinske medicine v enotah Šentvid, Bežigrad in Vič-Rudnik, postopoma bodo sledile druge ambulante in enote ZDL.
Na portalu boste videli seznam predpisanih zdravil in napotnic, naročali zdravila, ki jih redno prejemate, in kontrolne napotnice pri specialistih. V kratkem naj bi bilo omogočeno tudi naročanje medicinskih pripomočkov, ki jih redno uporabljate, vpogled v bolniške liste ter eNaročanje na pregled ali na odvzem krvi.
»Zaposleni v ambulanti bodo imeli z uporabo portala vsaj za petino manj administrativnega dela, saj sporočilo prejme ambulanta avtomatično v zdravstveno informacijski program, ki ga uporablja pri svojem delu, kar je ena izmed največjih prednosti in novosti. Ob odsotnosti izbranega zdravnika pa sporočilo avtomatično prejme nadomestni zdravnik,« pravijo v ZD Ljubljana. Portal nadomešča le elektronsko pošto, pacienti lahko z ambulanto še vedno komunicirajo preko telefona, navadne pošte in osebno v ambulanti, še opozarjajo.
Registracija na portal je mogoča z osebno registracijo pri zdravniku v ambulanti ali z digitalnima potrdiloma SigenCa ali SigovCa ter siPassom. Pacient lahko pooblasti tudi drugo osebo, če sam nima lastnega elektronskega naslova in mobilne telefonske številke. »V nekaterih enotah imamo dodatno odprte posebne termine za osebne obiske brez naročanja, ki so namenjeni osebnim registracijam v portal, pooblastilom za svojce in pomoči pri uporabi.« Navodila za uporabo pa so dostopna tudi na spletni strani ZDL.