Skiroji na baterijski pogon so postali priljubljeno prevozno sredstvo. So majhni, lahki in hitri, pa tudi cenovno dostopni. Najcenejšega je mogoče kupiti za dobrih 300 evrov, cene dražjih so okoli 700 evrov.
S toplim vremenom bo e-skirojev v prometu zagotovo več, zato velja opozoriti na pomen previdne in varne vožnje. Podatki namreč kažejo, da število nesreč narašča, posledice pa so lahko zelo hude. Pogoste so poškodbe glave.
Varuhi reda opažajo, da udeležba e-skirojev v prometu narašča, postali so razširjena oblika prevoza za vožnjo na krajših razdaljah. »Vendar je vožnja z njimi lahko nevarna, saj se pri večji hitrosti težko pravočasno ustavijo, so nestabilnejši, zaradi majhnih koles obstaja večja verjetnost padcev na neravnih površinah. Prav tako lahko hitro predstavljajo nevarnost za druge udeležence v prometu, ker jih ti zaradi njihove hitrosti, tihe vožnje in ozke silhuete težje zaznajo. Dodatno nevarnost predstavlja, če vozniki e-skirojev ne upoštevajo predpisov,« poudarjajo na policiji.
Udeleženci tudi mladi
Po podatkih Agencije za varnost prometa (AVP) je prometnih nesreč z udeležbo e-skirojev vedno več, najpogosteje so povzročitelji vozniki e-skirojev sami. Lani je bilo nesreč 109, v 62 odstotkih primerov (68 nesrečah) so bili povzročitelji vozniki e-skiroja. »Večina vseh obravnavanih so otroci in mladostniki do 18. leta, lani jih je bilo blizu 65 odstotkov. V več kot polovici primerov nesreč pride do poškodb glave,« je pojasnil direktor AVP Jože Hribar in opozoril, da e-skiroji glede na podatke o nesrečah ne spadajo med najvarnejša prevozna sredstva.
E-skiro nikakor ni igrača
»Dobro premislite, ali je to pravo prevozno sredstvo za vašega otroka. Če se vseeno odločate za nakup e-skiroja za otroka, vsekakor pretehtajte, kje in kako ga bo otrok uporabljal. Med skirojem in e-skirojem je velika razlika. E-skiro spada med lahka motorna vozila in nikakor ni igrača. Zaradi konstrukcijskih lastnosti in manjše stabilnosti ter dokaj visokih hitrosti predstavlja večje tveganje za uporabnike. Ob zaviranju, zlasti pri višjih hitrostih, je nestabilen. Njegova kolesa so majhna, občutljiva na neravnine in ovire na vozni površini, zato so lahko prej podvrženi padcem. Nujno poskrbite za dosledno uporabo zaščitne čelade. Ne glede na to, da je obvezna do 18. leta, priporočamo uporabo vsem. Kar 63 odstotkov voznikov e-skirojev v času prometne nesreče čelade doslej ni uporabljalo. Poškodbe glave pa so brez uporabe čelade najpogostejše in tudi z najhujšimi posledicami,« je navedel Hribar.
Letos prva smrtna žrtev
Po podatkih policije so bili vozniki e-skirojev od začetka letošnjega leta do sredine aprila udeleženi v 24 prometnih nesrečah, od tega so bili v 16 primerih povzročitelji. Ena izmed nesreč je terjala življenje voznika e-skiroja, trije so se hudo telesno poškodovali, trinajst pa lažje. Najpogostejša razloga za prometne nesreče sta bila neprilagojena hitrost in neupoštevanje pravil o prednosti.
Za mobitel 120 evrov globe
Otrokom do 12. leta vožnja z e-skiroji v cestnem prometu ni dovoljena. Med 12. in 14. letom starosti so med vožnjo dolžni imeti s seboj kolesarsko izkaznico, do polnoletnosti pa tudi pravilno uporabljati kolesarsko čelado. Prevoz drugih oseb na skiroju ni dovoljen, razen izjemoma, ko je skiro tako tovarniško konstruiran. Med vožnjo ni dovoljena uporaba mobilnega telefona, kršitelja lahko doleti globa v znesku 120 evrov.
Ker so e-skiroji zaradi električnega pogona zelo tiha vozila, je dobro biti pozoren na druge udeležence v prometu, zlasti na pešce, med njimi otroke in starejše. Tudi e-skiro je lahko plen za tatove, zato ga je na javnih mestih priporočljivo zaklepati.
Z e-skirojem se je dovoljeno voziti na za to predpisanih prometnih površinah (kolesarske steze, v naselju ob desnem robu vozišča, površine za pešce ob zmanjšani hitrosti). Vozilo mora biti opremljeno z ustreznimi odsevnimi telesi, največja dovoljena hitrost vožnje pa je 25 kilometrov na uro.