Na Twitterju je zapisala, da je bila zaradi simptomov dolgega covida napotena na urgenco. Sumili so na embolijo. Sledili so pregledi pri petih specialistih, venerologu, kardiologu, revmatologu, psihiatru, infektologu.
Vsi so ji dejali, da ima dolgi covid. »To pa za zdravnika na ZZZS ni bilo dovolj za podaljšanje bolniške. Ko specialistov zmanjka, postaneš simulant. Slovenija,« je razočarana zapisala. Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) nam je glede tega primera pojasnil, da ga ne morejo komentirati, ker ga ne poznajo. So pa na splošno pojasnili, da ima zavarovanec, ki prejme odločbo imenovanega zdravnika ZZZS o nezmožnosti za delo zaradi katerekoli bolezni, ne samo zaradi covida-19, a sam ocenjuje, da ni zmožen iti v službo, dve možnosti. »Ena od njiju je, da obišče svojega izbranega osebnega zdravnika in se z njim pogovori o svojem zdravstvenem stanju. Osebni zdravnik bo tudi presodil, ali je treba pri specialistu narediti dodatno diagnostiko, uvesti dodatno terapijo ali celo rehabilitacijo,« so pojasnili.
Izvidi so nujni
Dodajo, da bo na podlagi nove medicinske dokumentacije moč realneje oceniti, ali je pri zavarovancu morda prišlo do poslabšanja zdravstvenega stanja. »Če njegov zdravnik oceni, da zaradi poslabšanega zdravstvenega stanja res ni sposoben za delo, poda nov predlog o začasni nezmožnosti za delo iz bolezenskih razlogov nad 30 dni in ga posreduje v obravnavo imenovanemu zdravniku pri ZZZS. Poudarjamo torej pomen dobro utemeljenega predloga izbranega osebnega zdravnika zavarovanca, saj imenovani zdravnik ZZZS presoja zavarovančevo nezmožnosti za delo trenutno le na podlagi priložene medicinske dokumentacije, ki jo vodi osebni zdravnik. Če je slednja nepopolna (ni priloženih zadnjih izvidov ipd.), namreč imenovani zdravnik ZZZS tudi ne more objektivno oceniti delavčeve nezmožnosti za delo,« so opozorili.
Druga možnost po njihovih besedah je, da se zavarovanec na odločbo o nezmožnosti za delo pritoži, in sicer v roku petih delovnih dni po njenem prejemu. »Pritožbo bo obravnavala zdravstvena komisija ZZZS in o svoji odločitvi izdala odločbo. Komisija odloča na podlagi razpoložljive medicinske dokumentacije, ki jo pridobi od imenovanega zdravnika ZZZS ali osebnega zdravnika ter dokumentacije, ki jo je zavarovanec priloži pritožbi. Tudi v tem primeru je ključno, da je medicinska dokumentacija popolna z zadnjimi razpoložljivimi izvidi,« so še povedali.
Ker je gospa zaposlena v visokem šolstvu, je imela »sobotno leto«, kar predstavlja odsotnost delavca zaradi izpopolnjevanja in usposabljanja z zakonsko podlago. »Na srečo mi je bilo odobreno sobotno leto, tako da delam v miru in se počasi pobiram, ker bolniške ne morem dobiti in tudi ni dobro za psiho. Ne upam razmišljati o dolgoročnih posledicah,« je še zapisala na družbenih omrežjih. S kakšnim razlogom ji bolniški stalež ni bil podaljšan in kako je nadaljevala postopek na ZZZS za podaljšanje, nam od nje ni uspelo izvedeti.