Menjava osebnih izkaznic in potnih listov

Za najbolj obremenjeno upravno enoto v državi bosta kritični prihodnji dve leti

G.G./STA
4. 1. 2022, 15.18
Posodobljeno: 4. 1. 2022, 15.21
Deli članek:

Na Upravni enoti Ljubljana ugotavljajo, da ima danes vsak zaposleni štirikrat več nalog kot v času, ko je bila UE formirana.

STA
Babič pravi, da se je povečal pritisk na delavce.

Načelnik Upravne enote (UE) Ljubljana Bojan Babič je danes povedal, da je po selitvi z več lokacij za Bežigrad ljubljanska upravna enota posluje na Linhartovi 13 ter na Tobačni. Ob selitvi telefonskih številk niso spreminjali. Bodo pa v kratkem te spremenili, saj bodo prešli na nov sistem, v okviru katerega bodo uvedli centralo in dežurne telefone, kamor bodo stranke lahko poklicale in dobile osnovno informacijo.

S tem želijo razbremeniti posamezne svetovalce, že tako obremenjene zaradi velikega števila različnih vlog, ki trenutno kar velik del časa namenjajo odgovarjanju na telefonske klice strank ter njihovih pooblaščencev, ki poizvedujejo, kaj se dogaja z njihovo vlogo in zakaj ta še ni rešena. "Več časa na telefonu pomeni manj časa za reševanje vlog," opozarja Babič. Poleg tega po njegovih besedah prek telefona težko preverijo identiteto klicatelja, brez tega pa glede na opozorila informacijske pooblaščenke ne smejo dajati konkretnih osebnih podatkov.

Nekateri niso zdržali obremenitev

Eden bolj obremenjenih je oddelek za tujce, kjer so v lanskem letu zabeležili kar precejšnje povečanje števila vlog, tako za delovna dovoljenja, dovoljenja za prebivanje, tudi za državljanstvo. Ob velikem številu zadev pa je po besedah vodje oddelka za upravno poslovanje Ernesta Mencigarja težava tudi v tem, da so velikokrat vloge nepopolne, kar tudi podaljša čas njihovega reševanja.

Kot je dejal Babič, se je zelo povečal pritisk na delavce, ki ga nekateri niso zdržali in so začeli delo iskati drugod. Od 25 zaposlenih v tem oddelku jih je tako kar sedem dalo odpoved zaradi odhoda na drugo delovno mesto. Posledično pa so se zaostanki še povečali.

Po njegovih besedah so jim na ministrstvu za javno upravo prisluhnili in povečali kadrovski načrt za dve dodatni zaposlitvi ter začasno, za odpravo zaostankov, še za dve. Težava pa je, da težko dobijo nov kader, ko ga, pa traja približno šest mesecev, da se nov zaposleni usposobi za samostojno reševanje vlog.

Poleg tega se je podaljšal tudi čas reševanje vlog tujih študentov, saj se od spremembe zakonodaje ugotavlja tudi njihovo premoženjsko stanje. Lani je bilo prav tako veliko prijav prebivališča, stalnega in začasnega, sprememb prijave prebivališča. Skupno so lani imeli približno 67.000 takih prijav, povečanje pa je bilo v primerjavi z letom poprej okoli 40-odstotno.

Menjava osebnih izkaznic in potnih listov

Najbolj kritični pa bosta po njihovih predvidevanjih letošnje in prihodnje leto, ko se trem četrtinam Slovencem izteče veljavnost osebnih izkaznic ali potnih listin. Posebej obremenjena bo ljubljanska upravna enota, saj po Babičevih navedbah pokriva približno petino Slovenije glede na število prebivalcev, ki tja gravitirajo, pa tudi številni, ki se v Ljubljano vozijo v službo, tam opravijo storitev, saj so edina upravna enota, ki vsak dan dela tudi v popoldanskem času.

Preračunali so, da bodo - če ne upoštevajo delovnih migrantov - morali letos skupno zamenjati več kot 106.000 dokumentov; poteče namreč 48.885 osebnih izkaznic, 18.286 potnih listov ter 39.206 vozniških dovoljenj. Glede na pretekle izkušnje, ob upoštevanju delovnih migrantov in ostalih, pa ocenjujejo, da bodo morali letos skupno zamenjati približno 180.000 dokumentov.

Ministrstvo jim je odobrilo devet dodatnih začasnih zaposlitev za okenci ter štiri v glavni pisarni. Ker je število okenc na Tobačni omejeno, bodo s prenovo vzpostavili še najmanj deset dodatnih. Na dodatne pisarniške prostore pa računajo tudi s prenovo prvega nadstropja, kjer bodo med drugim dobili novo poročno dvorano, je pojasnil načelnik.

Poleg tega načrtujejo, da bodo konec januarja oz. v začetku februarja nekaj okenc odprli na Linhartovi, kjer bo možno urediti menjavo osebnih izkaznic, potnih listih ter prijaviti prebivališče. Ko se bo stranka naročila, pa bo tudi obveščena, kje lahko storitev opravi.