Slovenci radi kupujemo dobre in nove avtomobile, prav tako se je v zadnjih letih pri nas razvil trend, da se avtomobili menjujejo v povprečju na štiri do pet let. Oglasni panoji z ugodnimi cenami in popusti kar kličejo k nakupu in velikokrat obljubljajo tudi do 40 odstotkov ugodnejšo ceno od prodajne. Na Zvezi potrošnikov Slovenije so preverili, kako daleč gredo trgovci s popusti in kakšno vlogo pri tem igrata način financiranja in lizing.
Kaj morate vedeti ob podpisu
Čeprav se odpravite po svoj novi avto, po podpisu lizinga ta ne bo vaš, vse dokler ga v celoti ne boste odplačali. Vi imate avtomobil pravzaprav le »v najemu«. Beseda »lizing« izhaja iz angleške besede »lease«, kar pomeni najem ali zakup. Lizingodajalec s pogodbo o lizingu na vas prenese pravico in dolžnost, da v primeru okvare vozila uveljavljate zahtevek zoper prodajalca ali proizvajalca, bodisi iz naslova jamčenja za stvarne napake bodisi iz naslova garancije. Pomembno je, da pri uveljavljanju zahtevkov iz naslova stvarnih napak veljajo pravila iz Obligacijskega zakonika in ne iz Zakona o varstvu potrošnikov, ker je kupec lizingodajalec kot pravna oseba in ne vi kot potrošnik. Pri lizingu je potreben prvi polog, ki znaša od 10 do 90 odstotkov cene vozila, običajno pa prodajalci zahtevajo od 20 do 50 odstotkov. Avtomobili, ki jih imate na lizing, se ne štejejo v vaše premoženje, kar lahko vpliva na otroške dodatke, plačilo vrtca in podobno. Pomembno je vedeti tudi, da morate avtomobil zavarovati pod pogoji, ki jih določi lizingodajalec – po navadi gre za kasko zavarovanje za ves čas financiranja. In še najpomembnejše: če je zaradi poškodb v trčenju avtomobil tako poškodovan, da je ocenjen kot »totalka«, dobi izplačilo lizingodajalec. Če je izplačilo zavarovalnice manjše od zneska, ki ste ga po lizinški pogodbi še dolžni plačati, boste morali plačati še to razliko, čeprav avtomobila nimate več.
Ne pozabite na dodatne stroške
Ob nakupu avtomobila boste verjetno morali plačati še nekaj dodatnih stroškov, ki na videz niso visoki, pa vendarle na koncu znesejo nekaj sto evrov in pomenijo odstopanje pri ceni avtomobila. Najpogosteje bodo zaračunali stroške priprave avtomobila in transporta, ki lahko nanesejo tudi do 500 evrov. Obstaja sicer možnost, da se bo prodajalec temu strošku odpovedal in ga vključil v popust.