Starši, predvsem osnovnošolcev, in učitelji se kljub temu, da so se šolske počitnice komaj začele, že ozirajo proti jeseni. Ob pričakovanju četrtega vala koronavirusa, ki ga bo zaznamoval vse bolj prevladujoči delta sev, se postavlja vprašanje, kako bodo jeseni potekali izobraževalni procesi.
Krovni sindikat ogorčen
V Sindikatu vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) so ogorčeni nad napovedjo ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, da bo ob upoštevanju epidemioloških razmer smernice za izvedbo pouka prihodnje leto predstavilo šele 24. avgusta, le teden dni pred začetkom novega šolskega leta.
»Ministrica nadaljuje popolno ignoriranje praktikov in sindikata tudi tokrat ni vključila v razprave in analize o pravkar končanem šolskem letu ter prav tako ne v načrtovanje prihajajočega šolskega leta,« je na svoji spletni strani zapisal tiskovni predstavnik Sviza Sandi Modrijan. Ob tem je spomnil na nedavna opozorila Društva šolskih svetovalnih delavcev Slovenije, da bi bilo treba zaradi težav, ki so se v času zaprtja nakopičile v vrtcih, šolah, pri zaposlenih v šolskem sektorju, otrocih in starših, »hitro in strokovno ukrepati ter se ustrezno pripraviti na bližajoče se šolsko leto«. V Svizu sicer že dalj časa opozarjajo na pomanjkanje socialnega dialoga.
Pomanjkanje kadra že brez epidemije
Predsednik Združenja ravnateljic in ravnateljev Gregor Pečan je za Novice Svet24 izrazil razumevanje tega, da bo ministrstvo šele 24. avgusta podalo smernice za prihodnje šolsko leto. »Treba je upoštevati širjenje bolezni. Lahko, da bomo že čez en mesec deležni novih zapiranj,« je dejal. A kot je poudaril, se njegovo razumevanje konča pri nerazrešenih vprašanjih, ki niso neposredno povezana s koronavirusom. Predvsem gre za težave šol pri zagotavljanju kadra za jutranje in popoldansko varstvo otrok ter izvedbo izbirnih predmetov.
Po Pečanovih besedah so šole težave glede jutranjega in popoldanskega varstva, ki ga morajo izvajati, v normalnih razmerah, torej v predkoronskem času, reševale z združevanjem oddelkov. Ob vzdrževanju mehurčkov je to po njegovih besedah nemogoče izvajati.
Predsednik ravnateljic in ravnateljev se pridružuje opozorilom Sviza o pomanjkanju dialoga z ministrstvom.
»V minulem šolskem letu smo tradicionalni slovenski zajtrk pripravili prvič dvakrat. Dobivali smo kup podrobnih navodil, čeprav to delamo že 15 let, medtem ko glede zadev, o katerih sprašujemo, ne dobivamo odgovorov,« je poudaril Pečan. Na naše vprašanje, ali je to posledica številnih zamenjav na ministrstvu za šolstvo, odgovarja, da je komunikacija z ljudmi, ki so bili prej dolga leta zadolženi za to področje, potekala brez težav.