Dobili zagotovilo?

Kitajska družba, ki je najemala mariborsko letališče, od države zahteva dva milijona evrov

G.G./STA
25. 2. 2020, 09.00
Posodobljeno: 25. 2. 2020, 09.13
Deli članek:

Aerodrom Maribor, ki je v lasti kitajske družbe SHS Aviation, od slovenske države zahteva odškodnino, ker naj bi mu bila povzročena škoda zaradi odlašanja sprejetja državnega prostorskega načrta.

Bobo
Letališče Edvarda Rusjana Maribor

Družba Aerodrom Maribor, ki je do julija lani najemali mariborsko letališče, je napovedala odškodninsko tožbo zoper državo. Z njo bodo zahtevali vračilo dobrega 2,1 milijona evrov plačanih najemnin, kolikor so jih plačali v času trajanja najemne pogodbe, ter stroškov in izgubljenega dobička.

V družbi Aerodrom Maribor d.o.o. pojasnjujejo, da so od države dobili zagotovilo o sprejetju državnega prostorskega načrta (DPN). Sklicujejo se na izjavo takratnega državnega sekretarja na ministrstvu za infrastrukturo Jureta Lebna da »bo DPN za prvo fazo potrjen in sprejet do konca marca 2018, na sledečih sestankih pa sta se stranki pogajali o podaljšanju rokov za sprejem DPN.« 

»Ves ta čas je Aerodrom državi plačeval najemnino za letališko infrastrukturo ter plačeval vse potrebne stroške upravljanja in vzdrževanja letališča. Svoj prispevek k razvoju letališča je tako izvedel, vendar pa po skoraj dveh letih država ni več kazala interesa za sodelovanje, zato je pogodbo z njo odpovedal, da bi se izognil nadaljnjemu nastajanju nepotrebnih stroškov,« svoj pogled razlagajo »Kitajci«.

Ob tem državo obtožujejo, da tudi po odpovedi najemnega razmerja s kršitvami ni prenehala, saj še vedno neodplačno in brez pravne podlage ter kljub njihovemu nasprotovanju uporablja nepremičnine, ki so v lasti družbe Aerodrom Maribor.

Po njihovih trditvah so namreč v zemljiški knjigi dosegli vpis služnosti na omenjenih nepremičninah na podlagi pogodbe, ki nikoli ni začela veljati. Kljub njihovim pozivom k mirni rešitev spora država h konstruktivnemu reševanju problematike ni pristopila, zatrjujejo, zato v sodnem postopku zahtevajo izbris služnosti iz zemljiške knjige, zahtevali pa bo tudi nadomestilo za uporabo svojih nepremičnin.

Ob tem v družbi Aerodrom Maribor še dodajajo, da je država v vsej zadevi šla še korak dlje. Ne le, da ni bila pripravljena na sporazumno rešitev spora, pač pa jim je že posredovala ponudbo za odkup spornih nepremičnin, ta pa je predpogoj za razlastitev, s katerim jim bodo po njihovem prepričanju skušali odvzeti lastninsko pravico na nepremičninah na območju mariborskega letališča.

Potem ko je infrastrukturno ministrstvo nedavno objavilo poziv interesentom za izvedbo javno-zasebnega partnerstva na mariborskem letališču, ta znova temelji na obljubah, da je v pripravi državni prostorski načrt, ki bo podlaga za posodobitve obstoječega letališča.

"Videti je, da država nadaljuje s spornim početjem, in sicer z zavajajočim privabljanjem novih investitorjev, ki bi bili v prepričanju, da bo vlada svoje obljube izpolnila, pripravljeni vlagati v mariborsko letališče," menijo v Aerodromu Maribor, kjer so prepričani, da vse to kaže na mačehovski odnos do tujih investitorjev.

Obljube kitajskih vlagateljev

Kitajski vlagatelji so pred tremi leti letališče dobili v najem za 15 let in obljubljali njegovo širitev ter povečanje prometa. Kot trdijo zdaj, so večkrat poudarili, da je za to nujno potrebno aktivno sodelovanje države, predvsem pri urejanju prostorskih načrtov, ki bi omogočili načrtovane investicije, predvsem podaljšanje letališke steze, pa tudi izgradnjo podporne infrastrukture, kot so objekti za skladiščenje, poslovni center, hoteli in podobno.

V Aerodromu Maribor še naprej zatrjujejo, da bi v skladu s poslovnim načrtom potniški promet iz 20.000 v letu 2016 lahko do leta 2028 povečali na dva milijona potnikov v letu 2028, povečali bi tovorni promet ter uvedli nove dejavnosti, kot so simulacijsko-izobraževalni center, reciklaža letal ter prodajni in servisni center.