Popotovanje

Prijatelja Jože in Blaž s starodobnikom od Pekinga do Pariza

P.K.
7. 3. 2019, 21.00
Deli članek:

Legendarnega vzdržljivostnega relija starodobnih vozil Peking–Pariz se bosta letos prvič udeležila tudi Slovenca. Z buickom naj bi izziv opravila v mesecu dni.

STA
Zalar (na desni) pravi, da ni bistvo hitrost, temveč natančnost in sposobnost navigacije.

Spoznajte Jožeta Zalarja in Blaža Stefanijo, ki sta dobra prijatelja že 20 let in se bosta letos podala na posebno doživetje, dolgo kar 14.000 kilometrov, in to z buickom series 40 special, starodobnikom, ki sta ga javnosti predstavila minule dni. Start preizkušnje bo v začetku junija.

Možakarja se predstavita kot avanturista, navdušenca nad starodobniki in zbiratelja. Doletela ju je posebna čast, saj sta bila za udeležbo na enem od najstarejših, najdaljših in najzahtevnejših relijev starodobnikov na svetu izbrana izmed več kot 500 prijavljenih. Izbranih 120 dvočlanskih posadk je moralo izpolniti številne kriterije, seveda tudi glede lastnosti avtomobila.

Tudi čez Kazahstan

Leta 1939 v ZDA izdelani buick, ki ga bosta ta teden poslala proti kitajski prestolnici, se ponaša s štirilitrskim vrstnim osemvaljnikom, ki proizvede 105 konjskih moči. Restavrirali so ga na Finskem, nato pa v Sloveniji še enkrat razstavili ter znova sestavili in predelali po navodilih organizatorjev relija.

STA
Avantura se za Zalarja in Stefanijo prične junija.

Trasa najstarejšega, najdaljšega in po navedbah organizatorjev najzahtevnejšega relija starodobnikov na svetu ima 36 etap. Udeležence vodi iz Kitajske prek Mongolije, Kazahstana, Rusije, Estonije, Latvije, Litve, Poljske in Nemčije do Francije. Kot je poudaril Zalar, pri preizkušnji ne gre le za hitrost, temveč predvsem za natančnost in sposobnost navigacije. Od 36 dni so štirje na voljo za počitek, pri čemer udeleženci ta čas izkoristijo predvsem za popravila.

Kaj ju skrbi

Ta mora posadka opraviti sama oziroma uporabiti redne servisne storitve, ki jih najde ob poti. Spremljevalne ekipe namreč niso dovoljene. »Odvisen si od lastnih sposobnosti in iznajdljivosti,« je poudaril Zalar. Zahtevno navigacijo je izpostavil tudi Stefanija. Najtežje bo s tega vidika po njegovih besedah v Mongoliji in Kazahstanu, kjer tako rekoč ni urejenih cest in pripadajoče infrastrukture. Reli Peking–Pariz so prvič izvedli leta 1907, leta 2016 je potekal tudi prek Slovenije.

sta
Naj lepotec iz leta 1939 srečno vozi Slovenca na več tisoč kilometrov dolgi poti.