CENE

Za gradnjo potrebno več papirja kot zidakov

Žiga Kariž
25. 11. 2018, 09.27
Posodobljeno: 25. 11. 2018, 09.28
Deli članek:

Če se lotevate gradnje hiše ali pa njene obnove, se pripravite na to, da boste morali poleg zidakov poskrbeti za pridobitev velike količine papirjev in jih tudi plačati.

Arhiv Svet24
Se bomo morali Slovenci odpovedati samograditeljstvu?

Če se odločite, da se boste lotili gradnje hiše, boste morali, še preden boste v izbrano zemljišče zasadili prvo lopato, pridobiti večji kupček dokumentov. Najprej je treba pridobiti lokacijsko informacijo, v kateri je zapisano, kaj je na koščku zemlje, ki si ga lastite, sploh dovoljeno delati. Karkoli že želite zgraditi, mora biti v skladu z omejitvami in usmeritvami, ki jih določita država in občina. Košček papirja vas bo stal nekaj več kot 22 evrov, ki jih boste plačali za upravno takso.

Vse na enem mestu

Nato sledijo večji stroški. Pridobiti morate namreč gradbeno dovoljenje. Glede na novo gradbeno zakonodajo je naš nasvet: najemite projektantski biro. Ta prevzame nase vse načrtovanje in odgovornost za uspešno izvedbo gradnje ter namesto vas opravi z birokracijo. Glede na smernice, ki jih je podala Zbornica za arhitekturo in prostor Slovenije, naj bi storitev, ki jo za vas opravi projektantski biro, stala med štirimi in petimi odstotki stroškov gradbeno-obrtniških in izvedbenih del. Torej če boste za ta dela namenili 150.000 evrov, vas bi morale storitve biroja stati med 6000 in 7500 evri. Ob tem zbornica dopušča tudi odstopanja v ceni za okoli 20 odstotkov, tako navzgor kot navzdol.

Projektna dokumentacija

Če stroške nujne dokumentacije malce razčlenimo, dobimo naslednji cenik: gradbeno dovoljenje stane okoli 3000, projekt za izvedbo del 3000 evrov, temu pa je treba dodati še ceno projekta za kanalizacijski priključek, za vodovodni in elektro priključek, plin ali toplovod, kar nanese od 500 do 1000 evrov. Potrebovali boste tudi geodetski posnetek in geomehansko poročilo, kar nanese dodatnih nekaj sto evrov.

arhiv
Država je z zakonom poskušala poskrbeti, da bi gradnja v Sloveniji postala varnejša in v skladu s stroko.

Svoje vzameta tudi občina in država

Poleg upravne takse za lokacijsko dovoljenje morate plačati takso ob oddaji vloge za gradbeno dovoljenje, ki znaša 18 evrov, in takso ob izdaji gradbenega dovoljenja, ki je odvisna od vrednosti objekta in je vse od 54,40 do 724,90 evra, za mlade družine pa je gradbeno dovoljenje brezplačno. Največji šok za denarnico je sicer plačilo komunalnega prispevka, ki se razlikuje od občine do občine in se spreminja v razponu od 3000 pa vse do 15.000 evrov. Preden zabrnijo stroji, morate državi po novem še povedati, da boste začeli graditi, in ob tem plačati 4,50 evra.

Samogradnja

Če za gradnjo ne boste najeli zunanjih izvajalcev in se je boste lotili sami, morate imeti tudi nadzornika del z ustrezno licenco. Z njim morate skleniti pogodbo in ga seveda tudi plačati. Po koncu del morate pridobiti uporabno dovoljenje, in če ste se projekta gradnje lotili, kot je zgoraj opisano, zgolj predložite potrebno dokumentacijo ali podpisane izjave ter plačate 9,10 evra upravne takse.

OZRK in M. R.
Nove stroške prinašata tudi obnova in predelava starih hiš.

Starejše stavbe

Kar nekaj stroškov pa se je nabralo tudi lastnikom že obstoječih nepremičnin. Če so te z gradnjo skozi leta spreminjali, bodo morali skoraj zagotovo za pridobitev uporabnega dovoljenja iti skozi postopek legalizacije objekta, katerega strošek hitro naraste tudi prek 4000 evrov. Spremembe na nepremičnini je treba vpisati tudi v register nepremičnin, kar je po novem zakonu postal kar znaten strošek, saj je treba za to izdelati elaborat, katerega cena je odvisna od vsake posamezne nepremičnine; okvirna vrednost naj bi bila okoli 600 evrov.