NK OLIMPIJA

"Naš cilj je biti prvi in delamo vse v tej smeri"

Katja Kaja Mejač
26. 10. 2018, 19.34
Posodobljeno: 27. 10. 2018, 11.27
Deli članek:

Pred jutrišnjim nogometnim derbijem med Olimpijo in Mariborom smo se pogovarjali z Dejanom Stamenkovićem, poslovnim direktorjem ljubljanskega prvoligaša, ki je z nami spregovoril predvsem o poslovnih vizijah kluba.

NK OLIMPIJA
Dejan Stamenković

Zakaj ste se odločili sprejeti vlogo poslovnega direktorja pri NK Olimpija?
V poslovnih vodah sem že od svojega petindvajsetega leta. Direktor sem bil v različnih podjetjih, tako gradbenih kot geodetskih, tako da je za mano kar nekaj projektnih stvari. V zadnjem času sem se ukvarjal z investicijskem inženirigom, pokazala pa se je možnost, da k Olimpiji pridem kot pomoč računovodstvu. Ko sem prišel, sem po enem mesecu ugotovil določene nepravilnosti v poslovanju, ki sem jih predstavil tudi gospodu Mandariću. Tudi svoj pogled na to, kakšen bi moral biti pretok denarja do zaključka sezone in koliko denarja bi morali k temu še dodati, in preprosto mi je dal to službo, ki jo opravljam.

Milan Mandarić: "To je moj način dela in me ne moti, če komu ni všeč." 

Kakšen izziv vam položaj predstavlja? Ste v zadnjem letu dosegli cilje in kakšna je prva bilanca?
Lansko leto sem s položajem poslovnega direktorja nastopil konec oktobra in nisem mogel veliko vplivati na rezultat, ki je bil kar negativen. Zelo malo igralcev smo prodali, predvsem pa smo poskušali stabilizirati stroške in se usmeriti v pridobivanje novih pokroviteljev in načrtno prodajanje igralcev. To nam sicer v zimskem prestopnem roku ni uspelo, smo pa v poletnem naredili za 3,5 milijona prestopov, kar je bilo načrtovano. Tudi pri zadnjem prestopu Abassa sem odigral kar ključno vlogo, saj sem uspel prodati z minimalnim številom posrednikov, s tem smo recimo že privarčevali 10 odstotkov.
Letos smo naredili tudi odličen rezultat v evropskih tekmovanjih, v zgodovini Olimpije najboljšega, iz tega naslova smo zaslužili tudi 1,4 milijona evrov, kar je zelo izboljšalo bilanco v primerjavi z lanskim letom. Imamo pa še vedno zelo veliko igralcev in stvari odprtih, kar se vleče iz preteklosti. Cilj je predvsem, da uspemo zagotoviti, da je klub finančno neodvisen od lastnika. Moje osnovno poslanstvo je, da zagotovim finančna sredstva za nemoteno delovanje, kar pa je zelo težko.

Kakšen je vaš pogled na prepletanje športa in poslovnega sveta?
Sem mislil, da sem v gradbeništvu doživel že vse, ampak je to veliko bolj pokvarjen del dejavnosti. Predvsem zato, ker ni toliko uspešnih in dobronamernih ljudi, tukaj ciljam predvsem na agente, ampak so ljudje, ki ne znajo na drugačen način priti do poslovnega uspeha in poskušajo z različnimi zgodbicami prepričati in priti do lahkega zaslužka. To me zelo žalosti.
Kar zadeva možnosti pridobivanja novih poslovnih stikov in spoznavanja novih ljudi, pa sem zelo pozitivno presenečen. Čeprav sem se tudi prej poslovno udejstvoval, nisem na tako lahek način prišel do kontakta in tudi na različnih prireditvah veliko lažje pridem do pogovorov o projektih. To pa je največje bogastvo, poleg tega, da sem spoznal odličnega človeka, ki je odličen poslovnež, od njega sem se veliko naučil in žal mi je, da ga nisem spoznal v letih, ko je bil najbolj oster poslovnež.
Stvari se zagotovo prepletajo, moraš pa jih znati pravilno izkoristiti.

NK Olimpija
Stadion Stožice ni povsem poln. Okoli 7000 gledalcev.



Kakšno pa je delo z mlajšimi selekcijami tudi v smislu poslovnih odločitev?
Klubi v našem okolju, gledam na ves Balkan, se lahko preživljajo predvsem iz tega naslova, da proizvajajo mlade talente in jih prodajajo naprej v profesionalni nogomet na zahodu Evrope. Kar je bistvenega pomena tudi za preživetje. Za nas je uspeh, če prek svojih šol izdelamo igralca, ki ga lahko potem prodamo recimo za približno pol milijona, to je že lep uspeh za naše razmere. Vsak igralec, ki pride iz mladinske šole, je dodana vrednost, ki se klubu poplača.
Le na ta način lahko resnično preživiš. Vse moči, sile in denar je treba usmerjati v mlade. Tudi mladinski center v Jami poskušamo čim bolj izboljšati z infrastrukturo.

Kakšno je tu sodelovanje z Mestno občino Ljubljana?
Skupaj s predsednikom si prizadevamo, da je sodelovanja z Mestno občino Ljubljana čim več, dobra komunikacija je zelo pomembna. Če ne povemo, kaj potrebujemo, nam mesto ne more pomagati. Zdaj se vsaj enkrat na mesec z županom pogovorimo o strategiji za naprej, kar je zelo pomembno, saj klub brez podpore lokalne samouprave in navijačev ni klub. Vse to je treba preplesti med sabo.

V zadnjem obdobju se je povečalo tudi število pokroviteljev. Kakšno je vaše sodelovanje z njimi in kakšen je vaš pogled na njihov pomen?
Pred letom sta bila podpisana en ali dva sponzorja z zelo nizko vrednostjo. Zdaj sem se uspel dogovoriti s 14 pokrovitelji, težimo pa predvsem k temu, da gre za dolgoročno sodelovanje, in ne za polletne ali letne pogodbe, podpisujemo predvsem triletne pogodbe, kar pa je vseeno kar proces. Ko greš k sogovorniku, moraš tudi sam ugotoviti, kakšna bo njegova korist s strani tega dogovora. Smo na dobri poti, nismo pa še na takšni poti, kakršno ima recimo Maribor.

Kako pomemben je predsednik kluba Milan Mandarić za razvoj in poslovni vidik kluba?
Zagotovo je ključni člen te verige. Brez njega v osnovi klub ne bi dosegel dosežkov, kot jih je. Ima pa zgodba dve plati. Ena je ta, da smo finančno preskrbljeni v obdobju, ko je on tukaj. Po drugi strani pa zunanji svet na nas gleda, kot da nič ne potrebujemo, ker imamo bogatega lastnika. Mene kot ekonomista to zelo skrbi, ker ne morem stroškov in prihodkov stabilizirati do te meje, da bi klub lahko deloval brez njegove pomoči. Sicer pa si ne predstavljam dneva brez njega v klubu, zelo je aktiven in povsod prisoten ter zahteva, da ga redno informiramo o vseh pomembnih dogajanjih. Je pa žalostno, da ljudje tega ne izkoriščajo pozitivno, ampak pogosto predvsem gledajo na svojo dobrobit. Milan Mandarić je velik optimist in da res vsakemu možnost, da se dokaže.

Lahko na kratko še enkrat povzamete ključne cilje kluba?
Po športni plati zagotovo uvrstitev v evropska tekmovanja, po drugi strani pa narediti kakšen odmeven prestop. Cilj je tudi ta, da v člansko ekipo pripeljemo profesionalce iz naše mladinske šole. Po drugi strani pa stabilizirati klub v finančnem smislu, da je samozadosten in da se preživlja brez finančnih injekcij lastnika. Ciljev je veliko, ne vem pa, ali nam lahko vse uspe v enem letu. Glavni cilj je biti prvi in delamo vse v tej smeri.

Pred jutrišnjim derbijem med Olimpijo in Mariborom me še zanima, kako vi gledate na takšne dvoboje v slovenskem nogometu?
Kot ekonomist se takšne tekme zelo veselim, predvsem če so domače tekme, predvsem zaradi finančnega vidika, saj ostale tekme delamo večinoma z minusom. Z derbijem pride tudi veliko marketinške pozornosti in drugih projektov. So me pa naučili, da se prvenstva ne dobiva na derbijih, ampak na drugih tekmah. Ker zaostajamo, je nujno potreben dober rezultat in seveda upamo na zmago. Bi pa morali imeti več takšnih derbijev, ker boljši klubi naredijo ligo bolj zanimivo tudi za pokrovitelje, kar vpliva tudi na boljši razvoj nogometa.

Zanimivosti

lesena žaluzija
Skriti kotički

Prah, ujet v radiator, se s toplim zrakom širi okrog

zivali pri veterinarju (3)
Pasje težave

Moj pes smrči. Ali je to normalno?

kringa-naslovna
Vampir iz Istre

Prvi vampir v Evropi

jajca na pultu
Vsestransko živilo

Nasveti, ki vam pridejo prav pri uporabi in pripravi jajc

janin vrt1 shutterstock
Vrtnina za vsak vrt

Kako do lepega česna

umazana tipkovnica
Leglo umazanije

Bakterij na tipkovnici je več kot na javnem stranišču