Pod drobnogledom

Nenapovedani obiski? Ali naj pokličem dostavo?

Zveza potrošnikov Slovenije
7. 10. 2018, 17.30
Deli članek:

Nimate časa ali volje za pripravo kosila? Ste dobili nenapovedan obisk prijateljev, pa nimate pri roki nobenih prigrizkov? Dostava pice je lahko v takih primerih priročna rešitev za potešitev lakote.

Dreamstime
Čas dostave je lahko zelo različen; če se ne držijo dogovorjenega roka, lahko hrano tudi zavrnete.

Čeprav gre za razmeroma preprosto storitev, določena pozornost pri naročanju ne bo odveč. V tokratno primerjalno ocenjevanje, ki ga je izvedla Zveza potrošnikov Slovenije, so pod drobnogled vzeli deset ponudnikov, pri katerih sodelujoči v anketi najpogosteje naročajo dostavo pice. Tako so pri petih ponudnikih v Ljubljani, treh v Mariboru in dveh v Kopru skupno opravili 12 naročil in preverili, kako poteka storitev naročanja in dostave pice margerita.

Plačilo s kartico je treba zahtevati

Sprva so preverili sprejem naročila. Zanimalo jih je, katere informacije dobimo, ko izbranega ponudnika pokličemo, in kako prijazna je oseba na drugi strani linije. Pri oceni naročila sta se najbolje odrezala ponudnika iz Ljubljane. Najslabše pa ponudnik iz Maribora, pri katerem so bili poleg skopega podajanja informacij še neprijazni.

Plačilo s kartico morate najaviti

Za potrošnika je zelo pomembna tudi informacija o načinu plačila, saj vse več potrošnikov plačuje le s karticami in pri sebi nima vedno gotovine. Ob dostavi naročene hrane bi se torej zlahka znašli v zagati. Pri dveh ljubljanskih ponudnikih ter pri naročilu prek spleta so povprašali o želenem načinu plačila in bili zato ocenjeni zelo dobro. Pri večini ponudnikov je sicer možno naročilo plačati tudi s kartico, a le če bo to potrošnik zahteval ob naročilu. Končno ceno naročila so ocenjevalcem zaupali le v eni izmed ljubljanskih gostiln. Na Mednarodnem inštitutu za potrošniške raziskave (MIPOR) v izogib nevšečnostim priporočajo, da si potrošniki pred naročilom ogledajo ponudnikovo spletno stran, če je le ta na voljo.

Tudi na spletu žal ni vedno vseh informacij

Na spletni strani ponudnikov se potrošniki večinoma lahko seznanijo s ponudbo in ceno, z možnimi načini plačila in možnostmi dostave, saj imajo vsi ponudniki, z izjemo picerije v Mariboru, svojo spletno stran. A žal ponudniki velikokrat ne izkoristijo možnosti, ki jih ponuja splet, in ne navedejo vseh koristnih podatkov, ki zanimajo potrošnike (na primer možni načini plačila, cena dostave, če jo zaračunavajo posebej, navedba sestavin). Več podatkov najdete na ZPS.