Italijansko ministrstvo za promet je že zagotovilo potrebna finančna sredstva za dograditev železniške proge in vzpostavitev tovornega železniškega prometa med Novo Gorico in Gorico. Celotna investicija naj bi znašala okrog osem milijonov evrov, od tega se mora slovenska vlada še odločiti o dva- do trimilijonskem vložku v ta projekt.
"Gre predvsem za plastični dokaz, da ko si Nova Gorica in Gorica skupaj prizadevata za skupni cilj, je ta lažje dosegljiv v odnosu do Ljubljane, do Rima in v končni fazi do Bruslja," je v izjavi danes povedal podpredsednik državnega zbora in poslanec SD Matjaž Nemec.
Pomoč v prizadevanjih za ponovno vzpostavitev železniške povezave na mestnem območju Goriške jim je pred nekaj tedni obljubila tudi evropska komisarka Violeta Bulc, ki je zagotovila, da bo pomagala pri železniški povezavi dveh držav, ki sta v EU najslabše povezani. Nemec je ob tem še dodal, da je to "le en majhen kamenček v mozaiku".
Načrti so obstajali, investicija pa pozabljena
Italija obljublja finančni vložek za italijanski del izgradnje železniškega loka, ki povezuje tovorni železniški promet obeh držav v skupni dolžini okrog osem kilometrov. Del železniške proge že obstaja, vendar bi bila potrebna elektrifikacija in izgradnja manjkajočega dela. Načrti za ureditev so pred leti že obstajali, vendar so na investicijo nekako pozabili.
"Apel oziroma prizadevanje tako Goričanov na obeh straneh državne meje gre v smeri, da bi se ta železniška povezava končno realizirala. Apel je usmerjen na slovensko vlado, da sledi nameri italijanske in tudi ona zagotovi sredstva za izgradnjo manjkajočega dela na slovenski strani. Še posebej to velja v času, ko se zavedamo, da je trajnostni razvoj in trajnostna mobilnost prihodnost še posebej dveh evropskih narodov in tako senzibilnega območja kot je naše," je še dejal Nemec.
Za ureditev železniške povezave, ki bi v prihodnosti lahko služila tudi potniškemu prometu, bi v Sloveniji potrebovali še dva do tri milijone evrov. Ob zavezi slovenske vlade k tej investiciji bi bila po Nemčevih besedah pokazana resna namera, da se končno ne poveže samo Sežane s Trstom in Benetke z Ljubljano pač pa predvsem Novo Gorico in Gorico ter njuno zaledje.
"Za železniško potniško povezavo na Goriškem je v zadnjih letih na nek način manjkala predvsem politična volja, da bi povezali ti dve državi. Naš večkratni apel v Rim in Ljubljano ni dosegel pravih ušes, zato smo se pred tedni prav tukaj na Trgu Evropa obrnili na samo evropsko komisarko, ki je izjemoma obljubila, da bo intervenirala pri ministrih obeh držav."
Za nemoteno železniško povezavo za tovorni promet bi bilo potrebno zgraditi polkrožno povezavo, ki je nujno potrebna za nadgradnjo železniškega vozlišča Gorica - Nova Gorica - Šempeter - Vrtojba.
V italijanskem parlamentu je na nujno železniško povezavo opozorila goriška senatorka Laura Fasiolo, ki je z Matjažem Nemcem dosežen uspeh predstavila na skupnem trgu obeh Goric.