Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo je ponovil, da je vlada storila vse, kar je v njeni moči, da bi prišlo do realizacije načrtovane investicije. Zagotovili so zemljišča, zaključuje se postopek pridobivanja okoljevarstvenega soglasja, sledila pa bo pridobitev gradbenega dovoljenja, verjame Počivalšek.
Kot je poudaril, je pridobitev okoljevarstvenega soglasja najtežji korak v smislu birokracije, ne pa tudi v smislu vsebine. "Globoko smo prepričani, da so vse zadeve narejene v skladu z našo zakonodajo in imajo boljše rezultate kot obstoječe industrijske zadeve na tem področju," je poudaril Počivalšek.
Sam si želi, da bi Magna okoljevarstveno soglasje pridobila čim prej. Kako bodo na to reagirali drugi udeleženci v procesu, ni želel ugibati - upa, da je vlagatelj vse vpletene prepričal. "Vem pa, da moramo ustvariti pogoje za realizacijo investicije do septembra letos, sicer bo investitor prisiljen aktivirati drugo lokacijo," je opozoril.
Počivalšek je zavrnil nekatere očitke, češ da bo Magna porabila velike količine vode. "Letno potrebo Magne po vodi mariborski vodovod zagotovi v 80 urah. Vse ostalo so manipulacije za dnevno potrebo," je zatrdil.
Prav tako je zavrnil namigovanja, da bodo odpadne vode (lahko) tekle v podtalnico. "To je proizvodnja, ki je hermetično zaprta," je dejal in spomnil, da ne gre za proizvodnjo "izpred 100 let". Priznal je, da povsem brez tveganja za okolje ne gre: "Ne morem odgovoriti, kaj bo, če se na tem področju zgodi neka Fukušima." Globoko pa verjame, da je Magna resen partner, ki se z okoljskimi vprašanji ne igra.
"Opravka imamo z igralcem, ki v drugem mestu 60 kilometrov od Maribora zaposluje 7000 ljudi, ob ograji tega proizvodnega giganta pa so vrtec, dom za ostarele, mesto, polja in njive," je poudaril. Ob tem je tehnična oprema prve faze - lakirnice - ki jo Magna načrtuje pri Mariboru, na "eno stopnjo višjem nivoju kot v Gradcu".
Počivalšek pa je poudaril še, da se trenutno javnost osredotoča le na prvo fazo Magninega projekta, medtem ko je vlada obravnavala celoto. "Prvo fazo imamo potrjeno, druga faza je pred zagotovitvijo. Magna želi na tej lokaciji proizvajati preko 200.000 avtomobilskih enot na leto," je izpostavil.
Vodstvo Magne je po njegovih besedah optimistično zaradi prejetih novih naročil s strani avtomobilskih tovarn, to pa pomeni, da se bomo hkrati z zaključkom prve faze morali že začeti pogovarjati o tretji, je poudaril.
Nenazadnje pa je Počivalšek spomnil še, da bo po izračunih sodeč vsako delovno mesto v Magni prineslo od tri do 3,5 delovnega mesta v dobaviteljski in drugih podpornih verigah. "Gre za pomemben premik, ki bo imel vpliv na celotno državo. Verjamem, da bomo našli moči, da bomo dali na stran dnevnopolitične zadeve v korist tega, da bomo dobili možnost dela za mlade generacije tukaj pri nas," je zaključil.