Mariborsko letališče še vedno čaka na napovedani razcvet s strani svojih novih lastnikov, medtem pa na njem skoraj ni prometa. Kljub načrtovanim 375.000 potnikom v letu 2017, so jih do konca junija na letališču zabeležili le nekaj več kot 1400. Zaradi lastniških sprememb je Maribor v tem poletju ostal še brez tradicionalnih agencijskih čarterjev.
Mizerna statistika, letos na dogovore so pozabili
V zadnjih letih so na Aerodromu Maribor najboljšo statistiko zabeležili leta 2015, ko so prepeljali več kot 23.000 potnikov, že lani je številka upadla na manj kot 8000, letošnja statistika pa bo, če se ne bodo kmalu uresničile obljube azijskih vlagateljev, še bolj mizerna. Največ potnikov je sicer zadnja leta bilo po zaslugi poletnih čarterskih letov turističnih agencij.
Vendar so zaradi prodajnih in vseh ostalih postopkov na mariborskem letališču letos pozabili na dogovore s turističnimi agencijami, ki so iz Maribora večinoma letele na grške otoke in turško obalo. Med slednjimi sta zadnja leta prednjačili zlasti Intelekta in Relax, letela sta tudi Palma in Kompas, skupaj pa so poskrbeli za nekaj tisoč potnikov predvsem iz severovzhodnega dela Slovenije.
Da letos ne bo rednih čarterskih poletov iz mariborskega letališča, ker se je letališče v času, ko organizatorji potovanj planirajo svoje aktivnosti za v naprej, to nahajalo v procesu prodaje oziroma snovanju nove poslovne strategije, je potrdil tudi direktor Intelekte Boris Farkaš in dodal, da se tudi sami že 28 let trudijo oživeti mariborsko letališče.
Prekmurska turistična agencija je doslej iz Maribora prepeljala daleč največ potnikov, kot je dejal Farkaš, pa so bili najbolj popularni redni poletni čarterski poleti na črnomorsko obalo, v Romunijo, Tunizijo, Turčijo, na Malto ter na grške otoke Kos, Rodos in Krf.
"Seveda bi tudi v prihodnje z veseljem vključili Maribor v mrežo naših poletnih čarterskih poletov, a je to glede na velikost mesta in njegovo kupno moč mogoče le z veliko mero patriotizma Štajercev, Korošcev, Pomurcev in ostalih, za katere je mariborsko letališče najbližje okno v svet," je dejal Farkaš.
Tudi v Relaxu so potrdili, da jih čarterski aranžmaji iz Maribora še kako zanimajo, a ker takšni dogovori ponavadi potekajo leto dni vnaprej, v tej sezoni tega ni bilo mogoče izvesti zaradi sprememb v lastništvu letališča. Predstavnik agencije Jože Režonja je prepričan, da bodo naslednje leto lete znova obudili.
"Z odzivom potnikov na letenje iz Maribora smo bili vselej zadovoljni. Pred leti smo pošiljali tudi po dve letali tedensko na bolgarsko obalo, pozneje je bila popularna Tunizija in grški otoki. Zagotovo je šlo za nekaj tisoč gostov, ki so bili veseli, da so lahko leteli z njim najbližjega letališča," je dejal Režonja. Kot je dejal, upajo, da se bodo stvari v Mariboru dokončno uredile, zato bodo že naslednji teden začeli pogovore za naslednjo sezono. Ta teden so namreč obiskali turistično borzo v Kölnu, kjer so se s partnerji že dogovarjali za naprej. Veliko je zanimanja zlasti za Sredozemlje, tudi za Turčijo, vse bolj popularna je tudi Črna gora, kamor trenutno z Brnika letijo trikrat tedensko.
Oba direktorja sta se zavila v molk
O tem, zakaj se Aerodromu Maribor letos ni uspelo dogovoriti s turističnimi agencijami, je STA želela tudi pojasnila iz omenjene družbe, a kljub dvakratnemu povpraševanju ni bilo odziva niti od enega od obeh direktorjev, Ladimirja Broliha in Borisa Bobka, niti od njihove službe za marketing.
Verjetno gre razloge za to poiskati tudi v tem, da v omenjeni družbi, ki je od nedavnega v lasti z azijskim kapitalom podprte družbe SHS Aviation, prihaja tudi do menjav v vodenju. Kot je v petek pisal Večer, naj bi se Brolih poslovil z vrha podjetja, v katerega je prišel leta 2015 na predlog takratnih lastnikov Delavske hranilnice. Na čelo Aerodroma naj bi iz SHS Aviation prišel Carl Runge, takrat pa se bo verjetno moral posloviti tudi drugi sedanji direktor Bobek.