Gozdna cesta med Idrijskim Logom in Idrijo je za tamkajšnje krajane ključnega pomena, saj je najkrajša povezava med krajema. Čeprav gre za izjemno ozko pot, zgrajeno v času prve svetovne vojne, je med lokalnim prebivalstvom zelo priljubljena. Pred dnevi so jo zaradi gradnje plinovoda Godovič–Idrija, katerega investitor je Petrol, d. d., izvajalec del pa Kolektor, zaprli. Obvestilo o zapori naj bi bilo po pričevanju prebivalcev Idrijskega Loga objavljeno le na eni izmed podstrani spletnega mesta Občine Idrija.
Obljube
Sama zapora, ki naj bi predvidoma trajala kakšen mesec dni, uporabnikov ceste niti ni tako razburila kot spoznanje, da bodo infrastrukturo za plinovod v tla polagali s pomočjo miniranja. Cesta je namreč v precej slabem stanju, na delih, kjer so serpentine, pa je utrjena le s suho grajenimi podpornimi zidovi. Ko so krajani svoje skrbi zaradi miniranja na tem občutljivem delu zaupali občinskim veljakom, so jim zatrdili, da tako invazivnega posega na tem odseku ne bo. Na sestanku s krajani je župan Idrije Bojan Sever celo s podpisom potrdil, da bo cesta postavljena v prvotno stanje, takoj po zaključku projekta.
Pojasnilo investitorja
Tudi s strani družbe Petrol, ki je investitor projekta, smo prejeli pojasnilo, da tovrstna minerska dela potekajo le na območjih, kjer se delavci srečujejo z izjemno trdnim terenom in skalami, kar je določeno tudi z gradbenim dovoljenjem in tehnično dokumentacijo.
Besede in dejanja
Gozdna cesta med Idrijskim Logom in Idrijo je bila zgrajena v času prve svetovne vojne. Podporni zidovi serpentin so suha gradnja in bi se po mnenju domačinov ob miniranju porušili.
A krajani opozarjajo, da so vrtine za miniranje narejene po celotni trasi. Tudi na najbolj občutljivih odsekih ceste se vrstijo globoke vrtine, namenjene eksplozivu. Prebivalci se bojijo, da si bodo izvajalci na njihov račun olajšali delo, ob tem pa povzročili nepopravljivo škodo. »Le zakaj bi vrtine naredili po vsej trasi, če ne mislijo minirati?« se je vprašal eden od krajanov, ki je klical v naše uredništvo. Zaradi vrtin na spornem odseku ceste je bila že podana prijava na policijo, obveščen naj bi bil tudi že gradbeni inšpektor. Da skrbi vaščanov niso iz trte izvite, kažejo fotografije cestišča, na katerem so že minirali in je utrpel znatne poškodbe.
Ukrepi občine
Gradnja plinovoda Godovič–Idrija
Izvajalec del pri gradnji plinovoda je Cestno podjetje Nova Gorica, ki je del skupine Kolektor. Plinovod naj bi oskrboval z energijo tako prebivalce Idrije kot industrijske obrate, pri čemer je Kolektor eden večjih.
Slednje so ugotovili tudi predstavniki občine. Miran Podobnik nam je pojasnil: »Ob včerajšnjem ogledu gradbišča smo ugotovili, da so na nekaterih delih ceste (suhozložni podporni zidovi) poškodbe zaradi miniranja prevelike. Občina Idrija je z dopisom obvestila investitorja, da prepoveduje miniranje na celotnem območju gozdne ceste, ki je v njeni lasti.« A dodal: »Dopuščamo možnost, da se tehnologija miniranja uporabi tudi na določenih odsekih gozdne ceste, kjer bodo strokovnjaki ocenili, da to ne bo ogrozilo stabilnosti in varnosti podpornih zidov ter same konstrukcije ceste, vendar v bistveno manjšem obsegu, kot je izvajalec planiral na začetku.«
Skrb za varnost
Krajani opozarjajo tudi na pomanjkljivo skrb za varnost na gradbišču. »Cesta ima začetku in koncu resda postavljeno zaporo, a iz smeri gozda je še vedno dostopna in sprehajalci imajo v resnici prost dostop do nje,« nam pojasni domačin. »Tudi obvestila o tem, da bodo na lokaciji potekala minerska dela, nisem zasledil še nikjer,« doda. Medtem na upravi Petrola trdijo, da se pri delu izvajajo vsi predpisani varnostni ukrepi.