V številnih slovenskih bolnišnicah se borijo s pomanjkanjem kadra, a ta težava očitno ne obremenjuje vodstva Zdravstvenega doma Kočevje, ki je pred odhodom vodje splošne ambulante dr. Milene Vidmar Romić na drugo delovno mesto 900 pacientov obvestilo, da si morajo najti drugega zdravnika, brez ponujene alternative, h komu se lahko prepišejo.
Likvidacija neposlušnih kadrov?
Zaskrbljeni občani, ki jim grozi izguba zdravniške oskrbe v Kočevju, so zagnali spletno iniciativo, kjer objavljajo podrobnosti v zvezi z zadnjimi dogodki v kočevskem zdravstvenem domu. Ambulanta dr. Vidmar Romićeve je namreč skrbela za skoraj dva tisoč pacientov, ki naj bi zdaj ostali brez zdravnika, saj po besedah nekaterih zaposlenih zdravstveni dom že nekaj časa deluje na robu zmogljivosti, v prihodnosti pa se napoveduje odhod še enega izmed zdravnikov. Vodja otroškega dispanzerja dr. Nives Prelesnik je naslovila javno pismo na župana občine Kočevje Vladimirja Prebiliča, v katerem ga poziva, naj občina kot ustanoviteljica uredi kadrovske razmere, ki da so zelo slabe. »Otroški dispanzer v našem zdravstvenem domu ni bil klasični dispanzer, kjer bi skrbeli samo za otroke. To veste tudi sami, saj ste bili kar nekaj let naš pacient, skupaj s celotno družino,« je zapisala Prelesnikova in dodala, da so se, kot kaže, »začele uresničevati besede direktoričinega moža, da imamo stare babe tri dni časa, da odidemo. Zdaj je odšla dr. Vidmarjeva, ostale pa smo ravno tako v iskanju novih služb in odhajanju.«
Jabolko spora je imenovanje nove direktorice
Napetost je v zdravstvenem domu začela naraščati po tem, ko je Andrejo Rako po petih mandatih na mestu direktorice zamenjala Polona Vidič Hudobivnik. Po besedah nekaterih zaposlenih, ki želijo ostati neimenovani, naj bi pri tem prišlo do številnih nepravilnosti, toda župan Prebilič tovrstne očitke zavrača. Nova direktorica je ob nastopu dolžnosti 8. avgusta lani napovedala številne spremembe, vendar za zdaj najbolj odmevajo odhodi nekaterih ključnih zdravnikov in posledična grožnja izbrisa več sto pacientov, ki bodo v kratkem ostali brez osebnega zdravnika. Po besedah dr. Prelesnikove naj bi nova direktorica zaposlenim povedala, da za optimalno delovanje zdravstvenega doma potrebujejo samo sto pacientov, preostali pa si lahko izberejo zdravnika po svoji volji, tudi izven kočevskega zdravstvenega doma. Verodostojnost izjave smo želeli preveriti pri direktorici, a neuspešno, saj je bila za komentar nedosegljiva. Zaposleni pravijo, da Vidič Hudobivnikova zbira podpise podpore med zaposlenimi in tako izvaja interni pritisk na tisti del kadra, ki je v strahu za svoje delovno mesto. Slišati je, da pacienti dolge ure presedijo pred vrati sedanje direktorice, ker nimajo kam drugam, na koncu pa so poslani k dežurnemu zdravniku.
Komunikacije med zaposlenimi ni
»Danes v zdravstvenem domu ne moremo več govoriti o neprimerni komunikaciji z zaposlenimi, ker primerne komunikacije enostavno več ni,« je povedala zdravnica v odhodu Milena Vidmar Romić. Tudi ona pojasnjuje, da je do razkola med vodstvom in delavci prišlo v sklopu zamenjave prejšnjega vodstva. Pravi, da odhaja s težkim srcem, vendar ji je »težko delati v hiši, kjer je delo vodstvu všečnih sodelavcev več vredno od preostalih«.
Prikaz nasprotnih dejstev
»Odgovor in prikaz drugih oziroma nasprotnih dejstev na prispevek V Kočevju grozi izbris 3000 pacientom:
Avtor v članku piše med drugim o domnevnem nezadovoljstvu pacientov in zaposlenih v Zdrvstvenem domu zaradi odhoda ene zdravnice in javnem pozivu druge, da občina kot ustanoviteljica uredi kadrovske razmere v Zdravstvenem domu, ki da so zelo slabe. V enem od podnaslovov članka se sprašuje, ali gre za likvidacijo neposlušnih kadrov.
Zdravstveni dom poudarja, da nikakor ne gre za »likvidacijo neposlušnih kadrov« in da so skrbi pacientov nepotrebne.
Po zapisih v članku naj bi zdravstveni dom po najavljenem odhodu zdravnice Milene Vidmar Romić 900 pacientov obvestil, da si morajo najti drugega zdravnika, ne da bi jim sam ponudil alternativo, h komu naj se prepišejo.
Zapisano ne drži. 900 pacientov, o katerih piše avtor članka, je zdravstveni dom kontaktiral zaradi potrebne reorganizacije dela v otroškem dispanzerju - zaradi s strani pristojnega organa odrejenih delovnih omejitev zdravnice Nives Prelesnik. Pa tudi sicer je otroški dispanzer, v katerem dela zdravnica Nives Prelesnik, namenjen otrokom, za odrasle bolnike pa v regiji skrbi 9 drugih zdravnikov. Obvestila odraslim pacientom o izbiri drugega osebnega zdravnika niso novost, saj je zdravstveni dom paciente o tem prvič obvestil že leta 2014, a je v teh dveh letih in pol novega zdravnika izbralo le nekaj čez 200 pacientov. Zato se je zdravstveni dom tokrat pisno obrnil na večino odraslih bolnikov, ki so obiskovali otroški dispanzer, in jih prosil, da izberejo drugega osebnega zdravnika. Noben zdravnik izrecno ni bil predlagan, ker ima vsak pacient pravico, da si osebnega zdravnika izbere sam, nihče mu ga ne sme in ne more določiti. Zdravstveni dom iz tega razloga pacientov ni usmerjal h konkretnim drugim zdravnikom, pač pa jih je zgolj prosil, da za osebnega zdravnika izberejo zdravnika specialista družinske medicine. Vsi zdravniki specialisti družinske medicine v regiji še sprejemajo paciente, tako zaposleni v zdravstvenem domu, kot tudi koncesionarji. Nihče ne bo ostal brez zdravnika, nobenemu pacientu ne grozi izbris.
Zdravnica Milena Vidmar Romić, ki odhaja iz zdravstvenega doma Kočevje, ima opredeljenih nekaj več kot 1800 bolnikov. Tudi za njene paciente bo zdravstveni dom zagotovil stalno nadomeščanje do zaposlitve novega zdravnika.
V članku je avtor še izpostavil pripovedovanje zaposlenih, da direktorica zdravstvenega doma, Vidič Hudobivnikova zbira podpise podpore med zaposlenimi in tako izvaja interni pritisk na tisti del kadra, ki je v strahu za svoje delovno mesto, in da je slišati, da pacienti dolge ure presedijo pred vrati sedanje direktorice, ker nimajo kam drugam, na koncu pa so poslani k dežurnemu zdravniku.
Zapisano ne drži. Direktorica nikoli ni zbirala nobenih podpisov podpore med zaposlenimi. Drži pa, da so se zaposleni, ki so bili zgroženi nad blatenjem zdravstvenega doma v medijih, sami organizirali in se podpisovali pod pismo podpore novemu vodstvu. Pacienti tudi nikakor ne sedijo dolge ure pred ambulanto direktorice in se jih ne preusmerja k dežurnemu zdravniku.
Prav tako ne drži, da za komentarje direktorica zdravstvenega doma ni bila dosegljiva. V zvezi s pripravo tega članka direktorica ni prejela nobenih vprašanj, niti po navadni niti po elektronski pošti, niti ni od novinarja/avtorja članka ni prejela telefonskega klica.
Zdravstveni dom Kočevje, direktorica Polona Vidič Hudobivnik, po pooblastilu Odvetniška družba Pirc Musar & partnerji, o.p., d.o.o.«