Jamranje

Grajani in pohvaljeni - Kako zadovoljni smo s finančno upravo?

žk
3. 2. 2017, 07.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

Slovenci smo se navajeni pritoževati čez delo državnih uradnikov, tudi tistih na finančni upravi. Toda kaj o njihovem delu govorijo številke?

STA
Preverili smo, kako na finančni upravi skrbijo za zadovoljstvo strank.

V današnji rubriki Navadni občan smo objavili zgodbo, ki nam jo je posredoval Pavle. Priznamo, njegovo pismo smo malce skrajšali. In treba je poudariti, da je bila poleg še nekaterih kritik v njem tudi pohvala, saj so mu šle uslužbenke Fursa izredno na roko pri odmeri davka na promet z nepremičninami. Ni mu bilo sicer jasno, zakaj sta se morali z eno nepremičnino ukvarjati dve uradnici in zakaj je moral za pridobitev osnovnih informacij stati pri zaprtem okencu, če je bila na enem izmed drugih okenc prosta uradnica, a tako pač je.

Pripombe, ki jih podajo davčni zavezanci, na finančnih uradih rešujejo sami. Stranko vedno seznanijo z ugotovitvami. Če se stranka z njimi ne strinja, se lahko pritoži še na Generalno finančno upravo.

Najboljši javni uslužbenci na svetu

Ob opisanih primerih ne moremo zanesljivo trditi, da je kdo delo opravljal slabo ali nevestno. Državna uprava ima pač svoja pravila, ki jih navadni smrtniki pogosto ne razumemo. Ob tem naš navadni občan Pavle zagotovo težko razume podatek, ki ga je nedavno povedal sam minister za javno upravo Boris Koprivnikar: kar 95 odstotkov javnih uslužbencev napreduje z oceno 4 ali 5.

Upravičene pripombe

Mi smo Pavletu na ljubo pogledali, ali je v mnenju, da bi se v odnosu do strank na Fursu lahko kaj izboljšalo, osamljen. Finančna uprava RS ima po združitvi davčne in carinske uprave več kot 3600 zaposlenih, od tega jih ima kar 2500 stalen ali občasen stik s strankami. Lani so na Fursu na svoje delo prejeli 311 pripomb. Od tega jih je bilo 143 obravnavanih na finančnih uradih (FU) in 168 na Generalnem finančnem uradu (GFU). V tej številki so zajete tako pripombe na odnos do strank kot nestrinjanje z odločitvami Fursa in podobno, recimo nestrinjanje s pravno ureditvijo. Dodajmo, da je bilo upravičenih le 12 oziroma štiri odstotke pripomb.

Pohvale dežujejo

Minister Koprivnikar je objavil podatek, da kar 95 odstotkov javnih uslužbencev napreduje z oceno 4 ali 5, pri čemer ocena 3 pomeni povprečno delo. 

Najpogosteje smo se pritoževali na obdavčenje dohodkov: podali smo 74 pritožb oziroma pripomb, kot jim rečejo na Fursu. Enainšestdeset pripomb so prejeli na račun izvršb in 44 na kodeks etike, ki med drugim vključuje tudi odnos do strank. Naš navadni občan Pavle bo zagotovo pomirjen, ko bo prebral podatek, da na Fursu prejmejo več pohval kot pa kritik. Tako so lani prejeli 524 pohval, trije sklopi z največ pohvalami pa so informiranje, nepremičninski davki in obdavčitev. Šestdeset ljudi je pohvalilo tudi njihov odnos do strank.

Zapisano v pravilih

Na Fursu imajo kot vodilo sprejeta tudi Etični kodeks in Navodilo o reševanju pripomb in pohval ter ugotavljanju zadovoljstva zavezancev. Od leta 2008 do danes je bilo izobraževanj na temo komunikacije s strankami deležnih 1496 uslužbencev, ki so obiskali 66 različnih predavanj oziroma delavnic. A za to, da bi uporabili vse na izobraževanjih pridobljene veščine, je treba začeti komunicirati. Na primer tako, da se javiš na telefon.