Ste eden od tistih, ki so že kdaj opravili spletno rezervacijo najema vozila, nato pa je v poslovalnici sledilo presenečenje in ste plačali višjo ceno kot ob rezervaciji? Niste edini. Takšne in drugačne težave, ki ob najemu vozil pomenijo višje stroške za potrošnika, so žal po Evropski uniji stalnica. To je kaj hitro jasno ob brskanju po svetovnem spletu ter iz zapisov potrošnikov na popotniških portalih in družbenih omrežjih. Da gre za širšo težavo, pa priča tudi podatek, ki ga navaja Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS): lani je mreža Evropskih potrošniških centrov zabeležila 2000 tovrstnih pritožb.
Zdaj pa se obetajo svetlejši časi: na pobudo Evropske komisije in nacionalnih organov za varstvo potrošnikov se je pet vodilnih podjetij na področju najema vozil - Avis, Europcar, Enterprise, Hertz in Sixt - zavezalo, da bodo odslej poslovali na potrošnikom bolj prijazen način, poroča ZPS. Prakse teh podjetij so zdaj usklajene z zakonodajo EU o varstvu potrošnikov. Leaseurope, trgovinsko združenje iz EU, ki je pomagalo pripraviti ta ukrep z vidika podjetij, pa že razvija smernice za celoten sektor.
Evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Věra Jourová: "S podjetji, ki se ukvarjajo z oddajo vozil v najem, smo tesno sodelovali in zagotovili, da bodo ljudje po vsej EU lahko najeli vozilo in bodo ob tem pravično obravnavani, ne glede na to, v kateri državi članici najamejo vozilo."
In kaj vse vsebuje zaveza?
- Končna cena ob rezervaciji vključuje vse neizogibne stroške: če je na primer uporaba zimskih pnevmatik v nekaterih državah zakonsko predpisana, bo njihova cena upoštevana v objavljeni ceni.
- Ključne storitve najema vozila v jasnem jeziku: potrošnikom bodo na voljo jasne informacije o glavnih pogojih najema (vključeno število prevoženih kilometrov, pravila glede goriva, pravila glede preklica rezervacije, zahteve glede varščine ipd.).
- Jasne informacije o dodatnem zavarovanju: potrošnikom bodo zagotovljene informacije o ceni in podrobnosti glede morebitnih doplačil, zlasti v zvezi z možnostmi dodatnega zavarovanja, s katerim se zmanjša soudeležba potrošnika v primeru škode. Preden potrošnik dejansko izvede nakup, mu morajo biti zagotovljene jasne informacije o tem, kaj je oz. kaj ni krito pri osnovni ceni najema ter pri sklenitvi morebitnega dodatnega zavarovanja.
- Transparentna pravila glede goriva: potrošniki bodo vedno imeli možnost, da najamejo vozilo s polnim rezervoarjem in ga tudi vrnejo s polnim rezervoarjem.
Kaj pa v primeru nastanka škode? Glede na zavezo bodo veljali:
- jasni postopki za pregled vozila: potrošnikom bodo zagotovljeni razlogi in dokazi o škodi, preden se jim bremeni račun.
- pravični postopki obravnave škode: potrošniki bodo imeli možnost, da ugovarjajo oceni škode, preden jim bremenijo škodo.