Učenci in učenke iz Slovenije so na preizkusu naravoslovne pismenosti presegli 493 točk, kolikor znaša povprečje OECD. V povprečju so dosegli 513 točk, kažejo podatki mednarodne raziskave PISA iz leta 2015. Znatno višje rezultate so pri naravoslovni pismenosti dosegli le v Estoniji in na Finskem.
Raziskavo PISA so prvič izvedli leta 2000, Slovenija se je programu pridružila leta 2006. V raziskavi PISA 2015 je sodelovalo 6.406 slovenskih učencev iz 300 srednjih šol, 31 osnovnih šol in dve ustanovi za izobraževanje odraslih.
Slovenski učenci in učenke so se nadpovprečno odrezali tudi pri matematični pismenosti, kjer povprečje OECD znaša 490 točk. Z zbranimi 510 točkami so bili boljši le učenci iz Švice in Estonije.
Nadpovprečni so tudi na področju bralne pismenosti, ki je bila v preteklosti njihovo šibkejše področje (dosežki so se od leta 2012 izboljšali za 24 točk). Slovenija je nadalje edina od sodelujočih držav, kjer so se med letoma 2012 in 2015 zvišali tako deleži učencev z najvišjimi dosežki kot znižali deleži tistih z nizkimi.
Izrazili podpovprečno raven
Največ prostora za izboljšave je pri uživanju pri ukvarjanju in učenju naravoslovja. Manj od slovenskih uživajo le še učenci na Nizozemskem.