V njem so zajeti največji izzivi na področju prometa, opredelitev in financiranje njihovih rešitev.
Učinki teh projektov bodo vidni tudi na rasti bruto domačega proizvoda, predvsem v gradbeništvu, je zapisano na spletni strani ministrstva za infrastrukturo.
»Po našem mnenju vstopamo v novo obdobje vlaganj v prometno infrastrukturo, s katerim želimo začeti nov razvojni cikel,« je na včerajšnji seji dejal minister Peter Gašperšič. »Glavni cilj nacionalnega programa je zagotoviti stabilno financiranje na področju prometa,« je še povedal.
Ključni problemi in izzivi
V nacionalnem programu so opredeljeni roki in nosilci posameznih projektov, tudi finančna sredstva. Program sicer predstavlja Strategijo razvoja prometa, sprejeto lani; v njej so našteti ključni problemi in izzivi, ki jih je treba urediti. Čeprav program naslavlja celotno obdobje, pa podrobno obravnava predvsem prvo šestletno obdobje – s programom se predvidevajo vlaganja v infrastrukturo v višini med 600 in 700 milijonov evrov iz državnih virov in 300 milijonov evrov zasebnih vlagateljev in občin.
V obdobju 2016-2022 skupno torej za devet milijard evrov naložb, do leta 2030 pa še dodatnih 7,9 milijarde evrov, od tega naj bi državni vložek znašal 10,2 milijarde evrov.