Obstoječa proga je dotrajana in predstavlja veliko nevarnost tako zaradi vsakoletnih požarov kot tudi za edini vodni vir, ki napaja obalo, so prepričani pobudniki.
Obstoječa proga med Prešnico in Koprom je bila zgrajena za 1200 ton dnevne obremenitve, danes pa ena sama vlakovna kompozicija pelje od 1500 do 1700 ton, takih pa je tudi po sto na dan, ugotavljajo pobudniki peticije, ki je sicer dostopna na spletni strani Mestne občine Koper.
"Proga je dotrajana, zastarela in predstavlja zato veliko nevarnost, ne samo zaradi vsakoletnih požarov, ampak tudi in predvsem za edini vodni vir, ki napaja celotno obalo. Nihče si niti pomisliti ne upa, kakšne posledice bi lahko imela nesreča in izlitje nevarnih tekočin," je v javnem pismu v imenu Odbora za peticijo poudaril Janko Sever, sicer predsednik krajevne skupnosti Črni Kal.
Po mnenju odbora je zato čas, da se vlada zave nevarnosti in takoj prične z izgradnjo dvotirne železniške proge Divača-Koper.
"Tako bomo ohranili znamenitosti Kraškega roba, načrtno upravljali Naturo 2000, stara proga pa bi bila izvrstna podlaga za povezavo kolesarskih poti med morjem in zaledjem ter tako postala tudi pomemben generator turističnega razvoja območja. Luki Koper bi s tem omogočili hitrejši razvoj, kar bi imelo multiplikativne učinke za celotno Slovenijo in srednjo Evropo," so prepričani pobudniki.
Na neprimernost obstoječe proge krajani opozarjajo že dalj časa. Kaplja čez rob je bil obsežen požar v začetku avgusta, ki je zajel okoli 450 hektarjev površin in za nekaj dni zaposlil gasilce s celotne Primorske ter tudi vojsko.
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je tedaj ob ogledu požarišča sicer napovedal preučitev možnih ukrepov za zmanjšanje požarne ogroženosti, v preteklih dneh so si predstavniki Slovenskih železnic skupaj z gasilci in krajani tudi ogledali progo, vendar očitno domačini z dosedanjim potekom niso bili najbolj zadovoljni.