Kot so pojasnili na Darsu, so za tri komplete cestnih zastorov odšteli slabih 98.000 evrov (z DDV), kupili so jih prek javnega razpisa, na katerem je bil najugodnejši ponudnik podjetje P-team z Brezovice. O morebitni nabavi dodatnih kompletov se bo Dars odločil glede na izkušnje z obstoječimi in če se bodo za to pokazale potrebe.
Dars cestne zastore hrani v treh avtocestnih bazah: v Ljubljani, Slovenskih Konjicah in Postojni/izpostava Logatec. Kot pojasnjujejo v družbi, je na območjih teh baz glede na druge več nesreč, saj je tudi več prometa.
Dars je zaščitne panele prvič uporabil v ponedeljek, ko je do prometne nesreče prišlo na primorski avtocesti.
Zastori so na prikolicah, zavesa z ene prikolice je dolga 102 metra (vsak panel je dolg tri metre in visok dva metra), testirana je za hitrost vetra do 40 kilometrov na uro, vsak podstavek tehta nekaj manj kot 30 kilogramov. Celotni komplet, ki je zložen na posebni prikolici, je težak približno poldrugo tono.
Samo ob hujših nesrečah
Dars zastorov ne bo postavljal ob vsaki nesreči, smiselni bodo ob hujših nesrečah, ko se bo po dogovoru s policijo in gasilci ocenilo, da bo reševanje trajalo dlje časa, ko so smrtne žrtve, ko se predvideva, da bo zapora trajala dve, tri ure ipd. Postavitev zastorov je torej odvisna od časa reševanja, vrste nesreče, njene lokacije.
Skupni čas postavitve zastorov je odvisen od tega, koliko časa potrebujejo Darsovi vzdrževalci, da se prebijejo do kraja nesreče, pri čemer Dars znova izpostavlja pomen pravilnega razvrščanja v primeru zastoja na avtocesti. Ko so vzdrževalci na mestu nesreče, je za primer, ko razprostrejo vseh približno 100 metrov zaves, potrebnih približno 15 do 20 minut.
Dars je zaščitne panele prvič uporabil v ponedeljek, ko je do prometne nesreče prišlo na primorski avtocesti. Zastori so preprečevali poglede na posledice nesreče z nasprotnega smernega vozišča; dokler niso bili postavljeni, so nekateri vozniki celo ustavljali na prehitevalnem pasu na drugi strani avtoceste in fotografirali mesto nesreče.
V družbi so podrobneje pojasnili tudi sam potek namestitve cestnih zastorov ob ponedeljkovi nesreči. Povedali so, da je policija takoj, ko so gasilci pogasili ogenj, zaprosila za postavitev zaščitnih panelov. Ko so se Darsovi sodelavci iz avtocestne baze Logatec s prikolico prebili skozi zastoj iz Logatca proti mestu nesreče, kar je trajalo skoraj pol ure, so postavili zaščitne zastore. "Zastori so vsekakor odigrali svoj namen," pravijo na Darsu.