Povezovanje manjših in velikih proizvajalcev je nujno, saj si le povezani lahko zagotovijo vzdržen položaj na trgu, so bili enotni razpravljavci na 12. Cvičkovem večeru pred dnevi na Raki. »Med vinogradniki je občutiti jezo in razočaranje. Cvičku je treba spisati novo zgodbo, sicer bo padel tako nizko, kot je nekoč že bil,« je opozoril podpredsednik Društva vinogradnikov Raka Ivan Vizlar.
»Za cviček radi rečejo, da se sam prodaja. Kar je žalostno, saj gre to lahko hitro tudi v drugo smer,« je misel o združevanju nadaljeval vinarski inšpektor Roman Baškovč. »Glede trženja v resnici nismo niti na začetku. Ali ima katera od naših kleti sploh komercialista? Kolikor vem, je šel edini pred časom v pokoj. Kar imamo, so velike družinske kmetije z od 100 do 200 tisoč litri vina ter espeje in d. o. o., ki odkupujejo količine, ki ostajajo, in to potem dobro tržijo. Trgovci z vinom si v gostilnah podajajo kljuko in vsak naslednji ponudi nižjo ceno,« pravi Baškovč.
V nemilosti trgovcev
Vinar in enolog Zdravko Mastnak je spomnil, da je bilo pred 12 leti, ko so ustanavljali prvi konzorcij cvička, na trgu 12 ali 13 blagovnih znamk, danes pa jih je že 80. »Prodaja cvička je dosegla vrh in trgovci lahko zdaj s ponudniki delajo, kar hočejo,« opozarja Mastnak, ki že vrsto let zagovarja povezovanje pridelovalcev, a napredka na tem področju ni.