Slovenija

Nestrokovno vzdrževanje drevoreda proti Adrii

Mojca Žnidaršič
29. 7. 2016, 17.40
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Da drevored ob Straški cesti med Bršljinom in podjetjem Adrio Mobil v Novem mestu ni takšen, kot bi moral biti, je ob pogledu nanj jasno vsakomur. Drevesa bi nujno potrebovala »frizerja«.

M. Ž.
Lažje in dolgoročno tudi ceneje bi bilo, če bi že na začetku zasadili primerne sadike.

Veje dreves na obeh straneh ceste segajo tako nizko nad pločnik in kolesarsko stezo, da morajo sploh kolesarji zelo paziti, da jih kaka ne oplazi po glavi. V kabinetu novomeškega župana so potrdili, da je drevored neprimeren, saj je izvajalec zasadil prenizka drevesa, ki ovirajo pešce in kolesarje.

V drevoredu ob Straški cesti je 203 dreves in toliko jih bodo morali tudi zamenjati.

Da bi zagotovili večjo varnost, so jih že večkrat močno obrezali, vendar se hitro obraščajo pa tudi stroški vzdrževanja so zelo visoki, samo obrezovanje namreč stane nekaj tisoč evrov. »Za strokovni pregled smo zaprosili tudi sodelavce ljubljanske biotehniške fakultete, ki so ocenili, da bi bilo drevesa treba odstraniti in jih zamenjati z ustreznejšimi vrstami, ki se samooblikujejo in jih je lažje in cenovno ugodneje vzdrževati. Informativne ponudbe za zamenjavo smo že pridobili, dela pa bomo izvedli predvidoma jeseni, ko je vegetacija manjša,« so pojasnili.

Neprimerne sadike in vzdrževanje

Suzana Simič, odgovorna projektantka

»Izbor drevesne vrste smo v fazi načrtovanja preverili z drevesničarji.«

V podjetju Acer, ki je projektiralo cesto in izdelalo tudi načrt krajinske arhitekture zanjo, menijo, da je vrsta dreves ustrezna, so pa bile zasajene sadike slabše kakovosti, ki nato tudi niso bile primerno strokovno vzdrževane. »Izbor vrste smo v fazi načrtovanja preverili z drevesničarji. Morali bi zasaditi sadike s koreninsko grudo, ravnim deblom, obsega od 14 do 16 cm, z začetkom krošnje na višini 2,5 metra. Cena za taka drevesa je bila razmeroma visoka in prav tako preverjena. Zaradi velikega števila enakih sadik smo poudarjali, da jih je treba naročiti vsaj eno leto pred zasaditvijo, da se lahko dobavijo ustrezne,« je pojasnila Suzana Simič, odgovorna projektantka.

Marca 2005 so na željo investitorja po znižanju stroškov sicer zmanjšali število sadik z 271 na 203, niso pa pristali, da se zasadijo sadike slabše kvalitete, kar pa se je potem vseeno zgodilo. Že takrat so jih opozorili, da bo v tem primeru potrebnega precej več strokovnega vzdrževanja, da bodo drevesa lahko počasi dosegla zahtevano višino začetka krošenj na 4,5 metrih, kar bi omogočalo varen promet.

Veliko razprav

O nastalem problemu so v podjetju s predstavniki občine v vseh teh letih večkrat razpravljali, tako so tudi na začetku letošnjega leta z njimi znova razmišljali o možnih nadaljnjih korakih, ki bi omogočali razvoj vitalnih dreves, da bi zagotavljala ustrezno prometno varnost in ne nazadnje finančno sprejemljiv način urejanja. »Dogovorili smo se, da bo občina angažirala ustreznega strokovnjaka, ki si bo ogledal stanje v drevoredu in predlagal možne rešitve. Novih predlogov ne poznamo, si pa želimo, da bi rešitev in ustrezno vzdrževanje prispevala k večji varnosti in bolj urejeni zeleni površini v mestu,« je še dejala.